بهترین و م effectiveثرترین راه های کاهش وزن را بشناسید

دسته‌بندی نشده


خستگی و خستگی مداوم پس از کاهش وزن رخ می دهد. وراثت ، سوء تغذیه ، دریافت مواد مغذی ضعیف و یکی از مهمترین دلایل کاهش وزن است. خوشبختانه با تغذیه مناسب می توان تا حد زیادی از این مشکلات جلوگیری کرد. در این مقاله شما را با بهترین و سالم ترین روش های کاهش وزن آشنا می کنیم.

بهترین راه ها برای افزایش وزن

ورزش کنید و وزن خود را افزایش دهید

یکی از مهمترین موضوعات در مورد چاقی ، دریافت کالری و دریافت کالری است. در واقع یکی از مهمترین دلایل کاهش وزن کمبود کالری است. بنابراین یکی از بهترین راه ها برای افزایش وزن ، افزایش کالری دریافتی است. برخی از غذاها نسبتاً کالری بالایی دارند ، بنابراین با شناسایی این مواد و گنجاندن آنها در رژیم غذایی خود ، می توانید کالری دریافتی خود را افزایش داده و چاق شوید. البته منظور از چاقی در این مقاله اضافه وزن نیست ، بلکه افزایش وزن طبیعی و کاهش وزن مزمن است. زیرا این لاغری ها ، مانند چاقی مزمن ، خطری برای سلامتی انسان به همراه دارد. قبل از شروع روش های کاهش وزن ، باید بدانید که در صورت کاهش وزن به دلیل بی اشتهایی ، این روش ها جواب نمی دهند. در چنین مواردی ابتدا بی اشتهایی باید درمان شود و سپس راه هایی برای افزایش وزن در نظر گرفته شود. در حالی که تکنیک های کاهش وزن بسیار بیشتر شناخته شده است ، روش های زیادی برای افزایش وزن وجود دارد. در اینجا چند روش موثر و ایمن برای کاهش وزن آورده شده است.

ورزش مناسب برای افزایش وزن

ورزش یکی از روش های تناسب اندام است که در درمان کاهش وزن و چاقی مفید است. بسیاری از افراد از مزایای ورزش برای کاهش وزن اطلاع دارند. به طور کلی ورزش برای سلامتی ضروری است. بنابراین ، یکی از بهترین روش های افزایش وزن است. با این حال ، افرادی که از وزن زیاد رنج می برند نباید ورزش کنند. ورزش منظم می تواند به هضم ، جذب و سوزاندن غذا کمک کند. این تأثیر زیادی بر افزایش اشتها دارد. علاوه بر این ، ورزش باعث نشاط و شادی می شود ، بنابراین می تواند مشکلات معده را درمان کرده و وزن اضافه کند. یکی از بهترین ورزشها برای این منظور کوهنوردی است.

موثرترین غذا برای چاقی

راههای افزایش وزن

برخی از غذاها علاوه بر داشتن عناصر کمیاب ، کالری بالایی نیز دارند. به افرادی که می خواهند وزن اضافه کنند توصیه می شود که این غذاها را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند و از رژیم غذایی چاقی معمولی پیروی کنند. برخی از این غذاها عبارتند از: کره بادام زمینی ، سیب زمینی (آب پز ، بخارپز یا کبابی) ، کره ، تخم مرغ ، خامه ، پنیر پیتزا ، ماکارونی ، بادام ، پسته ، میوه های خشک ، سس سالاد ، شکلات تلخ و…. یک مسئله مهم در مصرف این غذاها ، تولید سالم این مواد است. زیرا هدف از چاقی دستیابی به تناسب اندام و حفظ سلامتی است. به عنوان مثال ، سیب زمینی سرخ شده ، اگرچه کالری بالایی دارد ، اما برای سلامتی مضر است و بسیاری از عناصر کمیاب را از دست می دهد و روغن آن می تواند چربی خون را افزایش دهد. بنابراین ، توصیه می شود از روش های پخت سالم مانند آب پز ، بخارپز و کبابی استفاده کنید. علاوه بر این ، استفاده از روغن های سالم در آشپزی مانند روغن زیتون ، روغن کنجد و … بسیار مهم است.

آجیل و دانه های روغنی

علاوه بر عناصر کمیاب ، آجیل و برخی دانه های روغنی کالری بالایی دارند. افزایش مصرف گروه های مختلف این دانه های مفید و سالم ، علاوه بر ایجاد چاقی ، برای سلامتی نیز بسیار مفید است. از آنجا که برخی از این آجیل ها کالری بالایی دارند ، مصرف زیاد آن می تواند باعث بی اشتهایی شود ، بنابراین توصیه می شود از این مغزها و دانه های روغنی به عنوان میان وعده و بعد از ورزش برای افزایش وزن استفاده کنید.

برای افزایش وزن ، آب و مایعات م drinkثرتری بنوشید

راههای افزایش وزن

یکی از راه های تکمیل چاقی نوشیدن الکل است. نوشیدن آب و مایعات دیگر فضای بیشتری برای کالری بیشتر فراهم می کند که به شما در افزایش وزن کمک می کند. به همین دلیل ، توصیه می شود یک ساعت قبل از غذا 2-3 لیوان آب بنوشید. اگرچه مایعات در افزایش وزن بسیار مثر هستند ، اما همچنان توصیه می شود از نوشیدنی های سالم مانند آب ، شیر ، دوغ و و استفاده کنید و از نوشیدنی های ناسالم مانند نوشابه های بدون کالری خودداری کنید.

با توجه به محتوا ، راههای افزایش وزن بسیار راحت و ساده. به همین دلیل ، برای حفظ وزن ، رعایت رژیم غذایی متعادل و استفاده از همه گروه های غذایی (گروه شیر – گروه نان – گروه سبزیجات – گروه گوشت) مهم است.

منبع: آرگا

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *