بهترین روغن پخت و پز چیست؟

دسته‌بندی نشده


ارسال شده: 2021 3 سپتامبر

بهترین روغن برای سرخ کردن

در این مقاله ، با بررسی انواع روغن ها و اشاره به خواص و آسیب آنها ، سعی کرده ایم بهترین روغن ها را برای سرخ کردن ارائه دهیم.

آشپزی در خانه ما در مورد انتخاب روغن بسیار گیج شده ایم. برخی از روغن ها به عنوان روغن زیتون شناخته می شوند ، اما ما با برخی دیگر مانند روغن آووکادو و روغن نارگیل کمتر آشنا هستیم. وقتی سعی می کنیم روغن تهیه کنیم با روغن های بی پایانی روبرو می شویم که کار را برای ما سخت می کند. در این مقاله ، بررسی خواهیم کرد که کدام روغن برای سرخ کردن مناسب است. با ما بمان.

کدام روغن برای ما مناسب است؟

یک س importantال مهم که پاسخ آن بستگی به نوع محصولی دارد که مصرف می کنیم ، نقطه دود روغن که در واقع نشان دهنده سوختن روغن است ، یکی از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه کنیم. اگر روغن را که به نقطه سیگار رسیده است داغ کنیم ، نه تنها طعم آن تغییر می کند ، بلکه روغن به ترکیبات مضری به نام رادیکال های آزاد تجزیه می شود. ممکن است س Anotherال دیگری مطرح شود ، آیا روغن سالم یا مفیدی وجود دارد؟
در اینجا چند روغن مفید وجود دارد.

روغن زیتون

متخصصان تغذیه معتقدند یکی از همه کاره ترین و سالم ترین روغن ها برای پخت و مصرف روغن زیتون است. برچسب (اول) روی روغن زیتون نشانه روغن با کیفیت بالا است ، به این معنی که این روغن سرشار از چربی های غیر اشباع تک و برخی اسیدهای چرب اشباع نشده است که برای سلامت قلب بسیار مفید است. دود روغن زیتون نسبت به روغنهای دیگر نسبتاً پایین است و برای پخت و پز برای مدت کوتاهی و روی حرارت متوسط ​​مناسب است.

روغن زیتون

روغن نارگیل

برخلاف سایر روغن های گیاهی ، روغن نارگیل یک روغن اشباع درجه یک است. همه متخصصان موافق نیستند که چنین منبع غنی از چربی اشباع شده برای سلامتی مفید است. با این حال ، برخی از متخصصان انجمن قلب آمریکا می گویند روغن نارگیل می تواند کلسترول خون را کاهش داده و چربی را بهبود بخشد. حرارت زیاد پایدارتر است و ممکن است انتخاب بهتری برای پخت و پخت روی حرارت زیاد باشد.

روغن نارگیل

روغن آووکادو

برخلاف روغن زیتون ، روغن آووکادو دارای دود بسیار بالایی است و برای پخت در دمای بالا و سرخ کردن بسیار عالی است ، در حالی که در عین حال طعم چندانی ندارد. روغن آووکادو سرشار از اسید اولئیک و اسیدهای چرب اشباع نشده است که کلسترول خون را تنظیم کرده و به سلامت قلب و عروق کمک می کند. این روغن هنوز سرشار از ویتامین E است.

روغن آووکادو

روغن بادام زمینی

روغن بادام زمینی حاوی یکی از بالاترین میزان چربی های غیر اشباع تک در روغن های آشپزی است. معمولاً بو و طعم زیادی دارد و گرمای زیاد را به خوبی تحمل می کند.

روغن گردو

این روغن دارای نقطه دود کمی است و بنابراین برای پخت و پز مناسب نیست ، اما می تواند برای سالاد ، پنکیک و برخی نوشیدنی ها استفاده شود. روغن گردو حاوی امگا 6 بیشتری نسبت به امگا 3 است ، بنابراین می توان از آن برای پیشگیری یا درمان برخی از التهابات استفاده کرد.

روغن گردو

روغن دانه کتان

این روغن سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است ، اما دارای نقطه دود بسیار پایینی است ، به این معنی که نمی توان از آن در هنگام پخت و سرخ کردن روی حرارت زیاد استفاده کرد. روغن بذر کتان باید در یخچال یا در جای خنک نگهداری شود.

روغن کنجد

این روغن که از دانه های کنجد تهیه شده است ، بسیار معطر است. روغن کنجد حاوی اسیدهای چرب تک غیر اشباع و چند غیر اشباع است. روغن کنجد دارای دود بالایی است و برای پخت و پز مناسب است. یکی از فواید روغن کنجد ، مغذی بودن آن است. این روغن سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مانند مس ، روی ، منیزیم ، آهن و کلسیم است. مصرف روغن کنجد باعث کاهش کلسترول و گلوکز خون می شود. بنابراین ، استفاده متعادل از آن برای افراد مبتلا به دیابت توصیه می شود.

روغن دانه انگور

این روغن سرشار از بتا کاروتن (پیش ساز ویتامین A) و ویتامین C و E. روغن هسته انگور قند خون را تنظیم می کند ، کلسترول مضر را کاهش داده و کلسترول مفید را افزایش می دهد. از دیگر فواید این روغن می توان به خواص ضد التهابی آن اشاره کرد. این روغن دارای نقطه دود بالایی است. بنابراین ، می توان از آن برای تهیه انواع غذاها استفاده کرد.

روغن دانه کتان

آخرین کلمه

همانطور که مشاهده می کنید ، نقطه دود روغن های مختلف متفاوت است ، بنابراین از روغن ها متفاوت استفاده می شود. این بدان معناست که روغنی که ما برای سرخ کردن و سرخ کردن انتخاب می کنیم باید دارای نقطه دود بالایی باشد تا رادیکال های آزاد روغن سوخته به ما آسیبی نرساند و ما همچنان می توانیم از آن برای سالاد و استفاده های مشابه از روغن های خوراکی استفاده کنیم. نقطه دود پایین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *