بهترین روشهای کاهش وزن به صورت علمی و مثر

دسته‌بندی نشده


کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود ، علاوه بر این ، برخی از افراد می خواهند ماهیچه های بیشتری داشته باشند حتی اگر وزن کمی ندارند. این که آیا شخصی قصد دارد به صورت داوطلبانه وزن اضافه کند یا به دلیل کمبود وزن. در اینجا یک استراتژی ساده و سالم برای افزایش سریع وزن سالم بدن آورده شده است.

افزایش وزن سالم

ورزش های مناسب برای چاقی

شاید هنوز معنی واقعی وزن کم را ندانیم. کمبود وزن به معنی شاخص توده بدنی (BMI) کمتر از 5/18 است. این رتبه به این معنی است که برای حفظ سلامت مطلوب ، وزن بدن پایین است. با این حال ، مشکلات زیادی در مورد این شاخص وجود دارد ، از جمله این واقعیت که این شاخص فقط قد و وزن را در نظر می گیرد ، نه توده عضلانی. برخی از افراد ذاتاً لاغر اندام هستند و برای این افراد این مقیاس ممکن است کوچک باشد ، اما دلیل کمبود سلامتی نیست.

دلایل مختلف وزن ناکافی وجود دارد. دلایل زیادی برای کاهش وزن وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:

  • اختلال خوردن: این شامل بی اشتهایی عصبی است که یکی از جدی ترین اختلالات روانی است.
  • اختلالات تیروئیدپرکاری تیروئید متابولیسم را افزایش می دهد و باعث کاهش وزن بیش از حد و کاهش وزن ناسالم می شود.
  • لیگ لیاک : یکی از علائم این بیماری کاهش وزن شدید است که اکثر افراد مبتلا به این بیماری از بیماری خود بی اطلاع هستند.
  • دیابتدیابت کنترل نشده (بیشتر نوع 1) می تواند وزن را تا حد زیادی کاهش دهد.
  • خرچنگتومورهای سرطانی اغلب کالری زیادی می سوزانند و وزن را تا حد زیادی کاهش می دهند.
  • عفونت ها: برخی از عفونت ها در بدن می توانند باعث کاهش شدید وزن شوند ، از جمله انگل ها ، سل و ویروس ایدز.

بنابراین ، دانستن چگونگی کاهش وزن بسیار مهم است و اگر کاهش وزن ناگهانی و شدید باشد ، توصیه می شود با پزشک مشورت کنید.

روشهای افزایش وزن سالم

چاقی و مواد مفید آن

1کالری بیشتری نسبت به متابولیسم مصرف کنیدیکی از مهمترین راه های افزایش وزن ، دریافت کالری بیشتر از نیاز بدن است. بدون افزایش کالری نمی توانید وزن خود را افزایش دهید.

2- غذاهای پر پروتئین بخورید. پروتئین تنها ماده مغذی مهم برای افزایش وزن سالم است. ماهیچه ها از پروتئین تشکیل شده اند. بنابراین ، افرادی که در رژیم چاقی فقط مقدار زیادی کالری مصرف می کنند و پروتئین در رژیم غذایی خود ندارند ، بدن آنها در نهایت این کالری ها را به چربی تبدیل می کند. مطالعات متعدد نشان داده است که رژیم غذایی با پروتئین بالا می تواند کالری اضافی را به ماهیچه تبدیل کند. غذاهای پروتئینی بالا شامل گوشت ، ماهی ، تخم مرغ ، لبنیات زیاد ، حبوبات و آجیل است.

3- مقدار زیادی کربوهیدرات و چربی مصرف کنید. در طول رژیم غذایی ، این غذاها باید حداقل سه بار در روز مصرف شوند. بسیاری از افراد چاق و دارای اضافه وزن ، مصرف کربوهیدرات و چربی را در رژیم غذایی خود محدود می کنند. استفاده از این گروه از غذاها برای افزایش وزن ایده خوبی نیست و برای افزایش وزن سالم ، بهتر است پروتئین ، چربی و کربوهیدرات به هر وعده غذایی اضافه شود.

غذاهای پر انرژی بخورید و از سس ها ، ادویه جات و چاشنی ها استفاده کنید. خوردن غذاهای متنوع برای هر گروه برای افزایش وزن مفید است. با این حال ، این مشکل وجود دارد که برخی از این غذاها به سرعت معده را پر کرده و از خوردن غذای بیشتر جلوگیری می کنند. برای حل این مشکل می توانید از ادویه جات ، سس ها و ادویه های ترش برای افزایش میل به خوردن زیاد استفاده کنید.

تغذیه و چاقی

برخی از غذاهای غنی از انرژی به شما در افزایش وزن کمک می کنند:

  • آجیل: بادام ، فندق ، گردو ، بادام زمینی و.
  • میوه های خشک: کشمش ، خرما ، آلو و….
  • محصولات لبنی پرچرب: شیر ، ماست پرچرب ، پنیر ، خامه و…
  • چربی ها و روغن ها: روغن زیتون و چربی های حیوانی
  • دانه ها: غلات مانند جو و برنج قهوه ای و حبوبات
  • گوشت: مرغ ، گوشت گاو ، گوسفند و….
  • سیب زمینی ، شکلات تلخ ، آووکادو، کره بادام زمینی ، شیر نارگیل و….

بسیاری از این غذاها کالری بالایی دارند و به سرعت معده را پر می کنند ، اما گاهی اوقات برای افزایش وزن نیاز به خوردن بیشتر است. استفاده از سبزیجات و میوه ها نیز برای سلامتی مفید و ضروری است. توصیه می شود استفاده از این گروه از مواد را فراموش نکنید.

وزنه های سنگین بلند کنید و قدرت خود را افزایش دهید. بلند کردن وزنه های سنگین برای اطمینان از تبدیل کالری اضافی بدن به ماهیچه و نه چربی بسیار مهم و م effectiveثر است. برای این کار 2-4 بار در هفته به باشگاه بروید و از تجهیزات سنگین برای افزایش وزن و عضله سازی استفاده کنید. همچنین برخی از تمرینات هوازی می توانند به شما در افزایش وزن کمک کنند ، فقط مراقب باشید تمام کالری دریافتی را بسوزانید.

ورزش و چاقی

نکات بیشتر در مورد افزایش وزن سالم

ترکیب کالری زیاد با تمرینات قدرتی شدید دو عامل مهم در افزایش وزن است. برخی نکات برای چاقی سریع عبارتند از:

  • هرگز قبل از غذا آب ننوشید. در نتیجه ، معده پر از آب می شود و فضای کافی برای دریافت کالری بیشتر برای آن وجود ندارد.
  • بیشتر بخورید. قبل از خواب وعده های غذایی و میان وعده های بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
  • نوشیدن شیر. یکی از راه های رفع تشنگی نوشیدن شیر است. شیر علاوه بر پروتئین می تواند کالری بیشتری را برای بدن تامین کند.
  • از ظروف بزرگتر برای غذا خوردن استفاده کنید. غذایی که برای خوردن در ظروف بزرگ ریخته می شود و فرد سعی می کند غذا را تمام کند قطعاً کالری بیشتری دریافت می کند.
  • خامه را به قهوه اضافه کنید. یک راه آسان برای دریافت کالری بیشتر ، افزودن خامه به قهوه برای طعم دادن است.
  • خواب کافی. خواب مناسب برای رشد ماهیچه ها بسیار مهم است.

منبع: آرگا

برچسب ها:
رژیم چاقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *