بهترین راه ها برای حفظ وزن ثابت

دسته‌بندی نشده


در این مقاله روش هایی را برای ثابت نگه داشتن وزن خود برای جلوگیری از مشکلات تغییر وزن به شما معرفی کرده ایم. به خصوص برای افرادی که تلاش زیادی را از دست داده اند و می خواهند وزن خود را ثابت نگه دارند. مطالعات و گزارشات متخصصان تغذیه نشان می دهد که می توان وزن ثابت را حفظ کرد.

وزن را ثابت نگه دارید

وزن ثابت در حین حفظ ماهیچه

اولین راه حل ، عضله سازی است. افزایش متابولیسم در بدن به ساخت این ماهیچه ها کمک می کند. متابولیسم ماهیچه ها بیشتر از چربی است. حتماً تمرینات عضله سازی را در برنامه روزانه خود قرار دهید و با گذشت زمان بیشتر کار کنید. ورزش های روزانه را حتی در 30 دقیقه پیاده روی از دست ندهید.

آیا احساس گرسنگی بر حفظ وزن تأثیر می گذارد؟

در برابر احساس گرسنگی مقاومت نکنید ، بلکه خود را با غذاهای فیبر دار سیر کنید. اگر احساس گرسنگی می کنید ، وزن شما ایده آل نیست و به شما آسیب می رساند. در طول روز میوه ، سبزیجات و غلات کامل بخورید. همچنین هر روز از محصولات لبنی استفاده کنید. علاوه بر سیری ، شیر بدون چربی به حفظ سلامت استخوان ها (به ویژه در زنانی که قبلاً دچار پوکی استخوان شده اند) کمک می کند.

تاثیر فست فود و شیرینی بر وزن

از خوردن غذاهای چرب وسوسه انگیز خودداری کنید. مشاهدات نشان داده است که برای افرادی که در برابر فست فودها و شیرینی ها مقاومت بیشتری دارند ، وزن به مرور تغییر نمی کند. این روش به معنای حذف غذاها و دسرهای مورد علاقه شما نیست ، بلکه خوردن مقدار کمی از آنها است. در برخی موارد ، وزن مطلوب می تواند منجر به فراموشی و عدم رژیم غذایی شود ، بنابراین همیشه به رژیم غذایی و کالری دریافتی توجه کنید. اگر به درستی از احساس گرسنگی اجتناب کنید و کاملاً سیر شده باشید ، می توانید به راحتی از این وسوسه ها خلاص شوید.

وزن را ثابت نگه دارید

مصرف کالری

میزان کالری غذا و میان وعده ها را بیابید و همیشه مقدار آن را اندازه گیری کنید. از طریق این پیوند می توانید مطالب مربوط به میزان کالری مصرفی روزانه مردان و زنان را بخوانید. وعده های غذایی خود را برنامه ریزی کنید. برای راحتی بیشتر ، یک بشقاب متوسط ​​انتخاب کنید و مقدار غذا را در همان بشقاب اندازه گیری کنید تا مطابق معمول مزه دار شود.

تأثیر اندازه گیری وزن و وزن بر حفظ وزن

اندازه نواحی مختلف بدن خود را اندازه گیری کنید تا همیشه بدانید که چگونه متناسب هستند. این استراتژی به نظارت بر نحوه واکنش بدن به میزان کالری مصرفی و غذای خورده شده کمک می کند. تعداد مقیاس های روزانه نشان می دهد که شما در حفظ وزن ایده آل و افزایش انگیزه خود برای ادامه کار چگونه عمل می کنید.

تاثیر صبحانه بر حفظ وزن

همانطور که مدتهاست شنیده ایم صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است. اصلا صبحانه را از دست ندهید و یک صبحانه مقوی بخورید.

مراقب تناسب اندام خود باشید!

اگر مراقب وزن خود نباشید ، با افزایش سن دچار چاقی و بیماری های مرتبط خواهید شد ، زیرا متابولیسم بدن به تدریج کاهش می یابد. عوامل مختلفی مانند جنسیت ، سن ، ژنتیک ، شیوه زندگی ، برنامه خواب و فرهنگ بر تغییر وزن تأثیر می گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *