بهبود قلب با خوردن غذاهای حاوی چربی های تک غیر اشباع

اگر در مورد اعداد کلسترول خود نگران هستید و به دنبال راهی طبیعی برای پیش بردن کارها در مسیر درست هستید، این خبر مهم است. طبق یک گزارش جدید، خوردن غذاهای حاوی چربی های تک غیراشباع (به اختصار MUFA) می تواند موفقیت رژیم غذایی کم کلسترول را افزایش دهد.

چربی های تک غیراشباع به طور طبیعی در روغن هایی مانند روغن زیتون، کانولا، بادام زمینی، کنجد و روغن آفتابگردان و همچنین غذاهایی مانند بادام زمینی، گردو، بادام، پسته و آووکادو یافت می شوند. آنها بخش بزرگی از رژیم غذایی مدیترانه ای بسیار مورد توجه و سالم هستند.

و در حالی که بدن ما برای جذب مواد مغذی، حفظ غشای سلولی و انتقال تکانه های عصبی به چربی ها نیاز دارد، مهم است که تفاوت بین چربی های خوب و چربی های بد را درک کنیم.

مصرف بیش از حد چربی ها، از هر نوع، منجر به افزایش وزن، بیماری قلبی و برخی از انواع سرطان می شود. آنچه می خواهید این است که چربی های بد موجود در رژیم غذایی خود را با نوع خوب جایگزین کنید.

چربی های تک غیراشباع جایگزین سالمی برای چربی های اشباع شده یا ترانس هستند. با این حال، مانند سایر چربی ها، در هر گرم ۹ کالری دارند.

برای این مطالعه، تیم تحقیقاتی به طور تصادفی ۱۷ مرد و ۷ فرد زن یائسه را که همگی سطح کلسترول بالا خفیف یا متوسط ​​داشتند، به رژیم غذایی MUFA بالا یا کم MUFA اختصاص دادند. هر دو گروه رژیم غذایی یک رژیم گیاهخواری داشتند که شامل مارگارین غنی شده با استرول گیاهی بود.

برای رژیم غذایی با MUFA بالا، ۱۳ درصد از کالری دریافتی از کربوهیدرات ها با روغن آفتابگردان با MUFA بالا جایگزین شد، با گزینه تعویض جزئی با روغن آووکادو.

در گروه رژیم غذایی MUFA بالا، سطح کلسترول خوب (HDL) 12.5٪ افزایش یافت، در حالی که سطح کلسترول بد (LDL) 35٪ کاهش یافت. و افرادی که سطح کلسترول HDL پایین و LDL بالایی دارند در معرض خطر بیشتری برای بیماری قلبی هستند.

علاوه بر تماشای آنچه که می خورید، انجمن قلب آمریکا روش های طبیعی دیگری را پیشنهاد می کند که ممکن است برای بهبود میزان کلسترول خود از آنها استفاده کنید.

در بیشتر روزهای هفته حداقل ۳۰ دقیقه ورزش کنید، وزن خود را کنترل کنید، مصرف الکل خود را محدود کنید و سیگار نکشید. همچنین باید کلسترول خود را چک کنید (مخصوصاً اگر سایر اعضای خانواده تان اعداد بالایی دارند) و با پزشک خود همکاری کنید تا این اعداد را به جایی که باید باشد برسانید.

کلسترول ماده ای است که به طور طبیعی توسط بدن تولید می شود. این ترکیبی از چربی و استروئید است و بلوک ساختمانی برای غشای سلولی و همچنین هورمون هایی مانند استروژن و تستوسترون است.

تقریبا ۸۰ درصد کلسترول بدن توسط کبد تولید می شود. ۲۰ درصد دیگر از غذاهایی است که می خورید. غذاهایی مانند گوشت، مرغ، ماهی و لبنیات. کلسترول بیش از حد می تواند بر روی دیواره شریان ها جمع شود (هر چه این تعداد بیشتر باشد، تجمع آن بیشتر می شود) و به مرور زمان باعث باریک شدن آن شریان ها می شود.

خبر خوب حاصل از این تحقیق این است که با ایجاد برخی تغییرات ساده در رژیم غذایی خود مانند خوردن غذاهای حاوی چربی های تک غیراشباع، و همچنین اتخاذ سایر عادات کاهش کلسترول، می توانید خطر ابتلا به بیماری را کاهش دهید و زندگی سالم تر و شادتری داشته باشید. انتخاب باشماست.

سریعترین رژیم لاغری