برندسازی کلید ارتقای صادرات است



ایسنا/ خراسان رضوی رئیس انجمن صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: توجه به برندسازی و توسعه یکی از راهکارهای رونق صادرات است. حمایت قانونی از علائم تجاری از دیگر خواسته های فعالان اقتصادی است که این سازمان به آن توجه ویژه دارد و اقدامات لازم را در این زمینه بررسی می کند.

امیررضا رجبی ظهر امروز پنجم مردادماه در دهمین نمایشگاه و مراسم تجلیل از برندهای برتر منطقه که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، یکی از اهداف اصلی تدوین برنامه راهبردی حوزه صنعت را برشمرد. دوام و حفاظت از واحدهای محصولات یا خدمات. راه رسیدن به این هدف به نام یا برند بستگی دارد. در واقع این نام راز پایداری صنعت بازار و مصرف کنندگان تلقی می شود.

وی افزود: برند فقط محصول نیست، بلکه شخصیت و ساختار واحد تولیدی و کارکنان آن را به مشتریان نشان می دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: اخیرا اداره خدمات بازرگانی در معاونت بازرگانی و خدمات سازمان ایجاد شد که یکی از وظایف آن توسعه خدمات علامت گذاری واحدهای اقتصادی در داخل و خارج است. کشور. با راه اندازی این دفتر به زودی شاهد تحول مثبت و مثبتی در برند خواهیم بود.

راه اندازی طرح برندسازی استراتژیک کشور برای ۳ ماه آینده

رجبی خاطرنشان کرد: طرح راهبردی برندینگ توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با کمک بخش خصوصی در حال تهیه است که تا سه ماه آینده ارائه می شود.

وی افزود: در حال حاضر ارزیابی برند به طور ویژه برای صنعت کشور مورد توجه قرار گرفته و مشخصات ویژه ای ارائه می شود. اهمیت این موضوع در معاملات شرکتی نیز قابل مشاهده است و فعالان مالی به جایگاه برندسازی در تعاملات تجاری پی برده اند. توجه ویژه ای به برندسازی بازارهای سهام شده است.

سپس محمدحسین روشنک، رئیس اتحادیه بازرگانان خراسان رضوی در این مراسم گفت: متاسفانه جایگاه برند کشورمان تعریف مشخصی ندارد و توجهی به تعیین جایگاه ویژه آن در تجارت نمی شود. و تجارت.”

وی افزود: برندها باید ارزش مادی داشته باشند، بانک ها نیز ملزم به پذیرش برند به عنوان وثیقه وام و تسهیلات هستند زیرا برندها ارزش مادی و معنوی دارند.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی افزود: برند در رقابت بین بخش های تولیدی معنادارتر می شود. در واقع رقابت و ارتقای کیفیت محصول واحد تولیدی نسبت به واحدهای رقیب راه برنده شدن و گسترش برند تجاری است.

در انتهای پیام