برای کاهش کلسترول از مغزها استفاده کنید

یکی از بهترین و خوشمزه ترین اقداماتی که می توانید برای کمک به کاهش کلسترول خود انجام دهید، افزودن آجیل به رژیم غذایی است. آجیل حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ سالم برای قلب است.

اسیدهای چرب امگا ۳ اسیدهای چند غیر اشباع هستند. مطالعات متعدد نشان می دهد که اسیدهای چرب امگا ۳ به کاهش تری گلیسیرید و افزایش لیپوپروتئین های با چگالی بالا (HDL – کلسترول خوب که به حذف کلسترول بد از دیواره رگ ها کمک می کند) کمک می کند که دو مرحله مهم در بهبود کل کلسترول خون هستند.

اسیدهای چرب امگا ۳ از اسید a-linolenic (ALA)، دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) و ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) تشکیل شده است. آنها فواید زیادی برای سلامتی دارند مانند: کمک به جلوگیری از بیماری قلبی و لخته شدن خون، کاهش سطح کلسترول و کاهش التهاب.

در حالی که اسیدهای چرب امگا ۳ با عمل به عنوان یک ضد انعقاد به جلوگیری از لخته شدن خون کمک می کند، مطالعات متعددی وجود دارد که نشان می دهد این اسیدهای چرب در برخی موارد به کاهش فشار خون بالا نیز کمک می کنند.

یکی دیگر از چیزهای عالی در مورد افزودن آجیل به رژیم غذایی این است که آنها گیاهخوار هستند. امگا ۳ در ماهی های چرب مانند: سالمون، شاه ماهی، ماهی خال مخالی، ساردین و قزل آلا یافت می شود. در حالی که برخی از گیاهخواران ماهی را در رژیم غذایی خود مجاز می دانند، برخی از گیاهخواران سختگیر هستند که ماهی یا محصولات حیوانی را در رژیم غذایی خود لحاظ نمی کنند. بنابراین آجیل یک راه فوق العاده برای دریافت امگا ۳ در عین حفظ یکپارچگی رژیم گیاهخواری است.

سویا، توفو و بذر کتان نیز منابع عالی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند.

اکنون همه آجیل ها برابر نیستند، برخی از آنها فواید سلامتی بهتری نسبت به دیگران دارند. گردو، گردو، پسته و فندق دارای بیشترین میزان چربی های اشباع نشده و کمترین میزان چربی های اشباع شده هستند.

آجیل برزیلی و آجیل ماکادمیا حاوی مقادیر بالایی از چربی های غیراشباع هستند. متأسفانه، در مقایسه با سایر آجیل ها، حاوی مقادیر بیشتری از چربی های اشباع شده هستند. در حالی که این آجیل ها خوشمزه هستند و حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند، توجه داشته باشید که چربی های اشباع شده بالایی نیز دارند.

FDA به دلیل نسبت چربی غیراشباع به چربی اشباع، تاییدیه برخی آجیل ها را به عنوان “سالم برای قلب” صادر کرده است. به دلیل سطح بالای چربی اشباع شده، فندق و آجیل برزیلی مجاز به برچسب “سالم قلب” نیستند.

آجیل غذای خوشمزه ای است که می توان آن را به عنوان میان وعده میل کرد یا به غلات، بلغور جو دوسر، سالاد و محصولات پخته شده اضافه کرد.

البته آجیل به تنهایی نمی تواند کلسترول را کاهش دهد. باید آجیل را به یک رژیم غذایی سالم و متعادل شامل میوه های تمیز، سبزیجات، حبوبات، غلات، گوشت بدون چربی و محصولات لبنی کم چرب یا بدون چربی اضافه کنید.

پس برو دیوانه شو!

سریعترین رژیم لاغری