با یک رژیم کم سدیم بیرون بخورید – متخصص تغذیه معتبر در Tasty Balance Nutrition لس آنجلس


پست زیر توسط جسیکا مایرز، متخصص تغذیه در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نوشته شده است. حتما او را در اینستاگرام دنبال کنید جاسازی توییت

اگر رژیم کم سدیم دارید، ممکن است برای شما سخت باشد که به برنامه غذایی خود پایبند باشید، در حالی که هنوز بتوانید بیرون بروید و از یک وعده غذایی لذت ببرید. گاهی اوقات به نظر می رسد که بسیاری از رستوران ها از نمک به عنوان اولین ماده در بیشتر دستور پخت های خود استفاده می کنند. درست میگم؟!

انجمن قلب آمریکا (AHA) بیش از ۲۳۰۰ میلی گرم سدیم در روز را توصیه نمی کند و در حال حاضر، متوسط ​​​​آمریکایی ها غذا می خورند. بیش از ۳۴۰۰ میلی گرم سدیم در روز. برخی از غذاهایی که سفارش می دهید فقط می توانند سدیم کافی برای ماندگاری یک روز داشته باشند! البته پختن غذا در خانه کلید سلامتی است، اما چه کسی می‌خواهد دیگر هرگز بیرون غذا نخورد؟ (هیچ کس!) در زیر نکاتی را ارائه می کنم که می توانید از آنها برای صرف غذا در بیرون از خانه و در عین حال که به رژیم کم سدیم پایبند هستید استفاده کنید.

۱.SCIP مخفف سیگاری، شفا دهنده، فوری، شفا دهنده و اگر هر یک از این کلمات را در لیست مشاهده کردید، حتما از آن بگذرید! ظروف حاوی این نوع غذاها سرشار از سدیم هستند و ممکن است بهترین گزینه برای شما نباشند. برخی از نمونه های این ماهی سالمون دودی و گوشت های پخته شده است که می توانید آن ها را در بسیاری از بارهای غذاخوری پیدا کنید. بیکن همچنین چیزی است که ممکن است بخواهید از آن اجتناب کنید زیرا سدیم بسیار بالایی دارد.

اجتناب از SCIP و در منو به دنبال کلماتی مانند کبابی، کبابی یا بخارپز باشید. این روش‌های پخت نمک کمتری مصرف می‌کنند و جایگزین بسیار بهتری هستند.

تخته شیرینی پزی با پنیر، سالامی، تکه های نان و زیتون

۲. صدایت را بلند کن (اما خوب انجامش بده!) اگر در انجام آن راحت هستید، با سرور خود ارتباط برقرار کنید در مورد رژیم کم سدیم شما اگر به سرورتان بفهمانید که رژیم کم سدیم دارید به او اجازه می‌دهد بهتر شما را جذب کند و شاید با سرآشپز صحبت کند تا یک آیتم از منوی کم سدیم برای شما آماده کند. علاوه بر این، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد غذاهایی که سرو می کنند یا حتی یک غذای خاص، از سرور خود سؤال بپرسید. برخی از سوالاتی که می توانید بپرسید این است که “آیا این غذا با سس هایی همراه است؟” یا “آیا می توانید از ادویه هایی که ممکن است در این غذا وجود داشته باشد صرف نظر کنید؟”

خدمتکار با پیراهن سفید سفارش مشتری را در رستوران می گیرد

۳.کNowledge کلید است! دریابید که کدام مواد معمولاً دارای سدیم بیشتری هستند، بنابراین متوجه خواهید شد که کدام غذاها ممکن است بهترین انتخاب برای شما نباشند. نمونه هایی از غذاهای سرشار از سدیم عبارتند از پنیر، زیتون، نان، سس های آماده و گوشت های سرد. یا از این ظروف صرف نظر کنید یا از پیشخدمت بخواهید برخی از اقلام را از بشقاب شما خارج کند. گزینه دیگر این است که از قبل زمان را بررسی کنید تا ببینید آیا رستوران اطلاعات تغذیه ای در مورد آیتم های منو آنلاین دارد یا خیر. به این ترتیب می توانید وعده غذایی خود را از قبل برنامه ریزی کنید و بهتر آماده شوید.

۴- چاشنی ها و سس ها را کاهش دهید. متاسفم که آن را برای شما شکستم (من همان طور که شما آن را دوست دارم!) اما مارینادها و سس ها حاوی مقدار زیادی سدیم هستند که باید مراقب آن باشیم. اگر می توانید، از سرور خود بخواهید آن را رد کند یا می توانید آن را در کنار سفارش دهید تا بتوانید میزان دریافتی خود را کنترل کنید. سس کچاپ و سس گوجه فرنگی نمونه هایی از چاشنی های پر سدیم هستند. پیکو د گالو چیپوتل حاوی ۵۵۰ میلی گرم سدیم در هر وعده ۳.۵ اونس است که تقریباً یک پیمانه از آن است. همچنین می توانید سس ها و سس ها را با تکه های لیمو، سرکه و/یا روغن زیتون جایگزین کنید. حتی بهتر است، برای تهیه بهتر چاشنی های کم سدیم همراه خود بیاورید!

۵. نترسید وعده غذایی خود را تغییر دهید!! پیدا کردن یک مورد در منو که کاملاً مناسب شما باشد دشوار خواهد بود و تلاش برای یافتن غذای “عالی” احتمالا شما را خسته خواهد کرد. به جای انجام این کار، غذایی را پیدا کنید که برای شما جذاب و اشتهاآور به نظر می رسد و آن را متناسب با یک گزینه کم سدیم تنظیم کنید. به عنوان مثال، نان منبع غنی از سدیم است. اگر می‌خواهید یک ساندویچ یا همبرگر سفارش دهید، سعی کنید آن را به‌عنوان بسته‌بندی کاهو با نام «سبک پروتئین» سفارش دهید یا می‌توانید یک ساندویچ روباز سفارش دهید، فقط با استفاده از یک تکه نان یا نان شیرینی.

چند نکته دیگر اجتناب از غذاهای ترشی می‌تواند به آسان‌تر کردن غذا خوردن در خارج از خانه با رژیم کم سدیم کمک کند، زیرا بیشتر غذاهای ترشی مانند ترشی، کلم ترش و کیمچی سرشار از سدیم هستند. چیپس سیب زمینی و سیب زمینی سرخ کرده نیز بهترین گزینه برای کسانی که رژیم کم سدیم دارند نیستند، بنابراین سالاد میوه، سالاد جانبی یا سبزیجات بخارپز را انتخاب کنید. در نهایت، اکثر رستوران‌های مزرعه به میز یا رستوران‌های محلی، غذا را طبق سفارش درست می‌کنند، بنابراین راحت‌تر است که غذای خود را تغییر دهید، بنابراین دفعه بعد که برای صرف غذا بیرون می‌روید، حتماً رستوران محلی‌ای را امتحان کنید که شاید قبلاً امتحان نکرده‌اید!

گوش ماهی بریان شده در یک بشقاب سفید در یک رستوران

امیدوارم نکاتی که ذکر کردم به شما کمک کند در حالی که به رژیم کم سدیم خود پایبند هستید، هنگام غذا خوردن راحت‌تر باشید.



سریعترین رژیم لاغری