با یک رژیم غذایی سالم، سطح کلسترول خود را کنترل کنید

سطح کلسترول بالا می تواند بر سلامت کلی شما تأثیر بگذارد و شما را مستعد بیماری های قلبی و سایر بیماری های کشنده کند. بنابراین بسیار مهم است که بتوانید سطح کلسترول خود را کنترل کنید. به گفته پزشکان، افزایش کلسترول را می توان با پیروی از رژیم غذایی سخت کنترل کرد. این بدان معناست که شما باید همیشه از مصرف محصولات غذایی چرب خودداری کنید. علاوه بر این، برای اطمینان از اینکه سطح کلسترول به درستی کنترل می شود، باید از غذاهای مغذی استفاده کنید. حفظ یک رژیم غذایی متعادل کلید تناسب اندام و استقامت بدن است.

یک رژیم غذایی متعادل شامل درشت مغذی ها و ریز مغذی ها به نسبت مساوی است. درشت مغذی ها معمولاً به چربی ها، کربوهیدرات ها و پروتئین ها اشاره می کنند در حالی که ریز مغذی ها شامل ویتامین ها، مواد معدنی و فیبرها هستند. ضروری است که این غذاهای مغذی را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانیم تا مقاومت ایجاد کنیم و کلسترول را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم. جنبه دیگری که باید به درستی درک شود این است که همه چربی ها برای سلامتی ما مضر نیستند. در واقع، پزشکان اکیداً به بیماران توصیه می کنند که اسیدهای چرب را به طور منظم برای کاهش سطح کلسترول مصرف کنند. یکی از رایج ترین اسیدهای چرب توصیه شده که در زمان های اخیر تاکید قابل توجهی به دست آورده است، اسیدهای چرب امگا ۳ است. این اسیدها در روغن های گیاهی و روغن ماهی به وفور یافت می شوند.

همچنین مشاهده می شود که مردم به روغن ها و چربی های غیراشباع روی می آورند که ثابت شده است در کاهش سطح کلسترول در بدن ما بسیار موثر هستند. چربی های غیر اشباع در غذاهایی مانند آجیل، روغن های گیاهی و ماهی یافت می شوند. تعدادی از متخصصان تغذیه معروف توصیه می کنند که یک یا دو بار در هفته یک رژیم گیاهخواری کامل داشته باشید زیرا ثابت شده است که غذاهای گیاهی مغذی تر از رژیم های غیر گیاهی هستند. توجه به این نکته مهم است که اختلالات روانی مانند پرخوری عصبی در مقابله با مشکلات کلسترول موثر نیستند. افزایش سطح کلسترول تنها از طریق روش های علمی اثبات شده قابل کاهش است.