با مصرف این غذاها در طول روز گرسنگی را از بین ببرید – دکتر. رویا خادمیان

دسته‌بندی نشده


1871453 186 - با مصرف این غذاها در طول روز گرسنگی را از بین ببرید

با مصرف این غذاها در طول روز گرسنگی را از بین ببرید

اگر اغلب به دلیل گرسنگی ناگهانی میان وعده می خورید ، وقت آن است که در رژیم غذایی خود تجدید نظر کرده و رژیم غذایی اشباع شده را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا در طول روز احساس گرسنگی کمتری کنید.

غذاهای اشباع شده غذاهای سالم و فرآوری نشده ای هستند که حاوی مواد مغذی مانند فیبر ، پروتئین و چربی های سالم هستند. در این مقاله شما با چهار غذای سالم و در عین حال اشباع شده آشنا می شوید که می توانید برای کنترل گرسنگی از آنها استفاده کنید.

۱بهآجیل

آجیل متعلق به غذاهای اشباع شده است و می تواند بدون نگرانی در رژیم غذایی سالم گنجانده شود. آجیل سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و 6 ، بسیاری از مواد مغذی تقویت کننده مانند کلسیم است و حاوی هر سه درشت مغذی – پروتئین ، کربوهیدرات و چربی است. سعی کنید مخلوطی از آجیل های مختلف مانند گردو ، بادام و فندق بخورید. مصرف این نوع آجیل مواد مغذی زیادی به شما می دهد.

۲بهماهی

میزان بالای پروتئین و امگا 3 موجود در ماهی های چرب (مانند ماهی تن یا ماهی آزاد) راهی عالی برای جلوگیری از گرسنگی است. اسیدهای چرب موجود در غذاهای دریایی سلامت قلب را تقویت کرده و از سلامت مغز حمایت می کند. جالب است بدانید که ماهی ها علاوه بر خاصیت سیری ، به طور موثری خلق و خو را تقویت و بهبود می بخشند!

۳بهتخم مرغ

تخم مرغ منبع عالی پروتئین با کیفیت بالا است. مطالعه ای که در سال 2011 انجام شد ، سیری افرادی را که در وعده ناهار تخم مرغ ، مرغ و سیب زمینی مصرف کردند ، بررسی کرد. در این مطالعه مشخص شد که تخم مرغ نسبت به سیب زمینی تأثیر اشباع بیشتری دارد! برای استفاده کامل از ارزش غذایی تخم مرغ ، باید هم زرده تخم مرغ و هم پروتئین بخورید تا امگا 3 و حداکثر پروتئین دریافت کنید.

۴بهسبزیجات

مطالعات نشان می دهد که سبزیجات دارای فیبر بالا هستند ، اما به راحتی می توانند مصرف غذا را افزایش دهند. سعی کنید نیمی از بشقاب خود را با سبزیجات پر کنید (با سبزیجات برگ دار شروع کنید ، سپس سایر سبزیجات با رنگ های مختلف را امتحان کنید). با خوردن سبزیجات می توانید احساس سیری کنید و میزان مصرف سایر درشت مغذی ها را متعادل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *