با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

دسته‌بندی نشده


بدن ما شبیه ماشین است. این خودرو برای حرکت نیاز به سوخت دارد. سوخت بدن انسان متفاوت است. شما باید چهار گروه غذایی اصلی را وارد بدن خود کنید. علاوه بر غذا ، باید انواع مواد معدنی و ویتامین ها را نیز مصرف کنید. امروز ما در مورد یکی از مهمترین مواد معدنی – کلسیم با شما صحبت خواهیم کرد. ممکن است فکر کنید که این ماده معدنی اهمیت چندانی ندارد. با این حال ، کمبود کلسیم می تواند تأثیر مخربی بر بدن شما داشته باشد. در ادامه شما را با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا می کنیم.

با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

استئوپنی چیست؟

پوکی استخوان از دست دادن استحکام استخوان و ضعف بیش از حد استخوان است. این حالت زمانی در بدن شما ایجاد می شود که میزان کلسیم شما کم است. وقتی کلسیم را از دست می دهید ، تراکم استخوان شما به طور چشمگیری کاهش می یابد. اولین قدم برای کاهش تراکم استخوان ، استئوپنی است. سپس بدن شما دچار پوکی استخوان می شود. بنابراین شما باید علائم کمبود کلسیم را در بدن خود قبل از حادثه بشناسید تا بتوانید آن را درمان کنید.

علائم کمبود کلسیم چیست؟

  • غش کردن ؛
  • بلعیدن مشکل است ؛
  • ناخن های ضعیف و ضعیف ؛
  • اشتهای کم ؛
  • بی حالی ؛
  • گرفتگی عضلات؛
  • احساس سوزش در انگشتان دست ؛
  • بیحس.
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

علائم کمبود شدید کلسیم در بدن چیست؟

  • فشار خون و ضربان نامنظم قلب ؛
  • تاخیر در رشد و نمو کودکان ؛
  • پوکی استخوان؛
  • لخته شدن خون؛
  • آب مروارید ؛
  • خارش مزمن ؛
  • پوست خشک؛
  • پسوریازیس؛
  • تغییر صدا و احتقان حنجره ؛
  • درد قفسه سینه؛
  • نارسایی قلبی؛
  • پوسیدگی دندان؛
  • افسردگی و اضطراب ؛
  • تحریک پذیری ؛
  • سردی روانی.
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

تفاوت بین کاهش مصرف کلسیم و کاهش جذب کلسیم چیست؟

کمبود کلسیم به دو دلیل ایجاد می شود. اولین عامل کاهش مصرف کلسیم است. این در دستان شماست و می توانید آن را کنترل کنید. کلسیم بدن شما کمتر است. عامل دوم کاهش جذب کلسیم است. این بدان معناست که شما کلسیم کافی دریافت می کنید. با این حال ، کلسیم آنطور که باید جذب بدن نمی شود. وقتی کلسیم جذب نمی شود ، به طور طبیعی دفع می شود. دفع زیاد کلسیم نیز به کلیه ها آسیب می رساند. همچنین باعث بروز علائم مختلف کمبود کلسیم می شود.

چه چیزی جذب کلسیم را کاهش می دهد؟

  • کمبود ویتامین D در بدن ؛
  • سدیم زیاد ؛
  • کمبود منیزیم ؛
  • مصرف زیاد فسفر ، مانند نوشابه ؛
  • بیماری کلیوی؛
  • استفاده مواد مخدر؛
  • عملکرد نادرست پاراتیروئید
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

چگونه می توان از مشکلات کمبود کلسیم در بدن جلوگیری کرد؟

شما باید منبع مهم کلسیم را در رژیم غذایی خود بگنجانید. شیر یکی از بهترین منابع کلسیم در رژیم غذایی است. همه محصولات لبنی سرشار از کلسیم هستند. در عین حال ، برخی از محصولات لبنی حاوی کلسیم بیشتری هستند. به عنوان مثال ، آب پنیر از محصولات لبنی بیشترین کلسیم را دارد. با این حال ، شما می توانید روزانه مقدار زیادی شیر مصرف کنید. پزشکان توصیه می کنند حداقل دو لیوان شیر در روز برای حفظ سلامت بدن و استخوان های خود بنوشید. به خاطر داشته باشید که مصرف کلسیم زمانی که بدن جذب ضعیفی می شود کاملاً بی فایده است. بنابراین در عین حال ، شما باید با مصرف مواد معدنی و ویتامین هایی مانند ویتامین D و منیزیم به جذب کلسیم کمک کنید. همچنین ، برای سالم ماندن ، مصرف الکل خود را کاهش دهید.

دوستان ، نظر شما در مورد علائم کمبود کلسیم چیست؟ شما کدام را تجربه می کنید؟ چند بار در هفته مشروب می خورید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *