با استفاده از غذاهای مناسب ، درد قاعدگی را کاهش دهید!

دسته‌بندی نشده


با رژیم غذایی درد قاعدگی را کاهش دهید

قاعدگی در زنان یک مشکل ماهانه است. اگرچه قاعدگی به موقع نشانه سلامتی محسوب می شود ، اما دویدن 3-5 روزه می تواند ناراحتی و درد زیادی ایجاد کند.

گاهی اوقات درد می تواند به حدی غیرقابل تحمل برسد که مانع از زندگی عادی زنان می شود. اما خبر خوب این است که چند راه ساده و آسان برای مبارزه با درد قاعدگی وجود دارد.

این شامل رژیم غذایی سالم است. برخی از غذاها وجود دارند که می توانند به کاهش درد قاعدگی و ناراحتی های مرتبط کمک کنند و سایر دوره ها نیز کمتر دردناک خواهند شد. در اینجا لیستی از 7 مورد از آنها وجود دارد.

غذاهایی برای کاهش دردهای قاعدگی

زردچوبه

زردچوبه یک ادویه رایج با خواص درمانی است. نشان داده شده است که زردچوبه التهاب را در بدن کاهش می دهد و بنابراین نقش مهمی در کاهش درد و ناراحتی های قاعدگی دارد.

 


بیشتر بدانید: آیا زردچوبه برای پوست مناسب است؟

بعد از ظهر

جو دوسر یک انتخاب عالی برای صبحانه است زیرا به راحتی آماده می شود و بسیار مغذی است. آنها سرشار از فیبر هستند ، بنابراین برای مدت طولانی احساس سیری می کنید و دیگر نیازی به خوردن تنقلات قبل از وعده غذایی بزرگ بعدی خود ندارید.

جو دوسر منبع خوبی از روی و منیزیم است که باعث آرامش عروق خونی می شود. این به کاهش سطح شیمیایی سروتونین در مغز کمک می کند ، که باعث تقویت سلامت روان می شود.

اگر می خواهید برای کاهش درد قاعدگی چیزی بخورید ، باید از بلغور جو دوسر خوشمزه ، بلغور جو دوسر یا حتی یک فرنی از بلغور جو دوسر یا بلغور جو دوسر با مقدار زیادی توپ توت کمک کند.


از فواید جو دوسر چه می دانید؟

زنجبیل

زنجبیل یک ماده رایج است که در خانواده های هندی در آشپزخانه آنها یافت می شود. زنجبیل به طور طبیعی دارای خواص ضد التهابی است که می تواند با موفقیت هر گونه درد عضلانی مرتبط با نقرس را تکمیل کند.

بر اساس سال 2018. بر اساس مطالعه مجله Journal of Maternal، Fetal and Newborn Medicine ، زنجبیل احساس تهوع و استفراغ را کاهش می دهد.

این که آیا می خواهید بعد از ظهر یا شام از زنجبیل / آب نبات متبلور لذت ببرید ، یا می خواهید ذهن و بدن خود را با چای داغ زنجبیل آرام کنید ، زنجبیل یکی از مواردی است که نه تنها درد قاعدگی را کاهش می دهد بلکه به شما احساس طراوت می دهد.


زنجبیل و خواص درمانی و شفابخش فراوان و شگفت انگیز آن

چای بابونه

اگر به فکر خلاص شدن از درد قاعدگی هستید ، چای بابونه سریع یکی دیگر از غذاهایی است که دارای خواص ضد التهابی است.

چای بابونه بیشتر یک نوشیدنی است تا یک غذا ، تهیه آن آسان است و به رفع اسپاسم عضلانی ، آرامش سیستم عصبی و همچنین تسکین خلق و خو کمک می کند.


مزایای چای بابونه 8 را بشناسید

شکلات تلخ

بر اساس مطالعه ای در مجله پرستاری و مامایی ایران ، منیزیم علائم شدید PMS را کاهش می دهد.

عاشقان شکلات خوشحال خواهند شد بدانند که شکلات تلخ نه تنها یک میان وعده سالم است ، بلکه به عنوان یک غذا برای کاهش علائم مربوط به قاعدگی نیز توصیه می شود.


7 ویژگی منحصر به فرد شکلات تلخ برای سلامتی

ویتامین سی.

غذاهای غنی شده با ویتامین C قطعاً در بالای لیست غذاها قرار دارند که به تسکین دردهای قاعدگی کمک می کند.

در طول چرخه قاعدگی ، در نهایت تعداد زیادی گلبول قرمز از دست می دهید که بدن شما می تواند جبران کند.

بنابراین ، یک دوز روزانه ویتامین C مانند لیمو و پرتقال می تواند برای بدن برای جذب بهتر آهن از غذاهایی که در طول دوره قاعدگی (به ویژه 3-5 روز در ماه) مصرف می کنید بسیار مفید باشد.

لیموترش حاوی فیبر برای درمان اسپاسم عضلانی است ، در حالی که پرتقال حاوی پتاسیم و منیزیم و همچنین ویتامین C بیشتر از لیمو است که در تسکین دردهای قاعدگی بسیار موثر است.

کشمش را خیس کرده و خرد کنید

ثابت شده است که عادت مصرف کشمش شبانه خیس شده و نوشیدن آب قزلار ، چند تکه زعفران خیس شده در یک لیوان آب در طول شب ، درد قاعدگی و همچنین تغییرات خلقی و نفخ را کاهش می دهد.

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کرد

در حالی که ما اغلب بر آنچه باید انجام دهیم یا بخوریم در دوران قاعدگی تمرکز می کنیم ، اما اغلب از چه غذاهایی غافل می شویم که واقعاً باید از آنها اجتناب کنیم؟ در اینجا برخی از غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید تا احساس سلامتی و شادی کنید.

غذای کنسرو شده

غذاهای کنسروی که سرشار از مواد نگهدارنده و نمک هستند ، نفخ را بدتر می کنند.

قهوه

اگر بدانند که مصرف کافئین در دوران قاعدگی می تواند باعث ایجاد استرس و اضطراب و در طول روز – تحریک پذیر و آشفته شود ، بسیار ناراحت می شوند.

علاوه بر این ، قهوه احتباس آب را در بدن افزایش می دهد و در نتیجه نفخ را افزایش می دهد که اگر بدنبال غذایی هستید که درد قاعدگی را کاهش می دهد ، می تواند مخرب و خنثی کننده باشد.

در حالی که قطع قهوه می تواند باعث علائم ترک شود که باعث سردرد و میگرن می شود ، تنها یک یا دو فنجان ممکن است بهترین راه حل باشد.


آیا قهوه کلسترول را افزایش می دهد؟
آیا قهوه فشار خون را افزایش می دهد؟

غذاهای تند

غذاهای تند باعث ناراحتی معده و اسیدیته می شوند. حتی می تواند باعث تهوع و اسهال شود. در دوران قاعدگی ، بهتر است غذای تازه و سالم با ادویه جات ملایم میل کنید.

غذای چرب

مصرف بیش از حد غذاهای چرب ، سرخ شده و چرب می تواند گرفتگی عضلات را افزایش دهد ، بنابراین غذاهای چرب (مانند گوشت خوک) ممکن است غذای اشتباه در طول دوره درد باشد.

آب نبات

توصیه می شود در دوران قاعدگی از خوردن شیرینی های حاوی شیرینی خودداری کنید ، زیرا قند بالایی دارد که می تواند باعث تشدید دردهای قاعدگی شود.

نتیجه

بهترین راه برای از بین بردن گرفتگی و نفخ در دوران قاعدگی ، خوردن غذاهای مقوی و تند است. در طول روز به طور منظم غذاهای سالم بخورید تا احساس سیری و عاری از گرفتگی داشته باشید.

همچنین ، برای جلوگیری از کم آبی بدن ، مقدار زیادی آب بنوشید که می تواند شدت احتقان را افزایش دهد. علاوه بر غذاهایی که به تسکین دردهای قاعدگی کمک می کند ، تمرینات سبک برای تمرکز بر مرکز و نیمی از بدن مانند یوگا و پیاده روی می تواند به کاهش دردهای قاعدگی کمک کند.به

برای کاهش درد دوره با غذاهای مناسب تبلیغ کنید! برای اولین بار در آکادمی تخصصی علوم و تربیت بدنی. ظاهر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *