این غذاها را برای کاهش کلسترول خود مصرف کنید

سالانه هزاران نفر از سراسر جهان بر اثر بیماری های قلبی عروقی جان خود را از دست می دهند. علل خطرناک ترین آنها مانند سکته قلبی و مغزی بسیار زیاد است، اما یکی از جدی ترین آنها کلسترول بالا است. این ماده شریان ها را مسدود می کند و جریان طبیعی خون را در آنها کاهش می دهد. رگ‌های خونی باریک‌تر می‌شوند و در واقع خاصیت ارتجاعی کمتری دارند. شما همیشه می توانید برای مقابله با این مشکل دارو مصرف کنید، اما می توانید با خوردن غذاهای خاص به راحتی کلسترول خود را کاهش دهید.

دانشمندان کشف کرده اند که فیبر می تواند به طور موثر با LDL یا کلسترول بد مبارزه کند. این ماده مغذی در تعدادی از غذاها وجود دارد، اما برخی از آنها به مقدار بیشتری آن را دارند و به ویژه فواید دیگری برای سلامتی و قلب دارند. لوبیا سیاه سرشار از فیبر و همچنین دارای آنتی اکسیدان است. پختن این حبوبات خوشمزه به روش های مختلف می تواند وضعیت رگ های خونی شما را بهبود بخشد و اثرات پیری را بر سطح سلولی کاهش دهد. همچنین می توانید غذاهای توفو و سویا مصرف کنید. غلات کامل نیز می تواند به وفور در سفره شما وجود داشته باشد. به طور خاص بلغور جو دوسر بسیار مفید است.

می توانید یک سالاد عالی با مقداری هویج که حاوی مقدار زیادی فیبر محلول است میل کنید. گردو و بادام همچنین حاوی مقادیر زیادی از این ماده مغذی کاهش دهنده کلسترول هستند. نکته ضروری که باید در نظر داشته باشید این است که آنها را خام مصرف کنید. این آجیل برای یک میان وعده و همچنین برای سس سالاد عالی است. برخی از میوه ها نیز می توانند در رژیم غذایی شما فراوان باشند مانند سیب، پرتقال و کیوی که حاوی فیبر پکتین در مقادیر کافی هستند. به طور کلی، تقریباً همه انواع میوه ها این کار را می کنند، بنابراین می توانید آنها را به راحتی برای صبحانه، به عنوان میان وعده یا به عنوان دسر خوشمزه میل کنید.

نحوه طبخ غذا برای کاهش موثر کلسترول نیز مهم است. اگر از روغن‌های حاوی چربی‌های غیراشباع برای تهیه وعده‌های غذایی خود استفاده کنید، احتمال تشکیل این ماده کمتر است. روغن زیتون فوق بکر برای شما مفیدترین است، اما دانه کتان و کانولا نیز بسیار خوب هستند. در هر صورت بهتر است در هنگام پخت و پز مصرف این مواد را کاهش دهید.

همچنین می توانید نوشیدنی های خاصی مصرف کنید که LDL را کاهش می دهد. ثابت شده است که چای سبز چنین تأثیر مثبتی دارد به علاوه سرشار از آنتی اکسیدان است. یک لیوان شراب قرمز در روز سطح کلسترول خوب HDL را افزایش می دهد و بدن شما را با رسوراترول تامین می کند. این ترکیب شیمیایی دارای اثرات مفید ضد پیری است.