انواع رژیم های غذایی کلینیک پوست و مو “آترسیا”

دسته‌بندی نشده


خلاصه در زمینه انواع رژیم های غذایی :

» انواع رژیم های غذایی

» رژیم کتوژنیک یکی از رایج ترین انواع رژیم ها است

» نحوه پیروی از رژیم کتوژنیک

»غذاهایی که با رژیم کتوژنیک نمی توان خورد؟

» رژیم گیاهخواری

» رژیم گیاهخواری چیست؟

» رژیم غذایی مدیترانه ای

» نمونه ای از رژیم مدیترانه ای

انواع رژیم های غذایی» انواع رژیم های غذایی

در میان رژیم های متعدد ، انتخاب رژیم مناسب دشوار است. موارد زیر برخی رژیم های غذایی معروف و کاربردی را برای کمک به شما در درک بهتر رژیم غذایی توصیف و ارائه می دهد.

اگرچه کاهش وزن مهمترین دلیل برای شروع رژیم غذایی خاص است ، اما دلیل اصلی ظهور رژیم ها بهبود رژیم غذایی افراد است ، حتماً رژیم غذایی خود را برای حفظ سلامت بدن خود انتخاب کنید.

» رژیم کتوژنیک یکی از رایج ترین انواع رژیم ها است

این روزها مطمئناً نام رژیم کتو را در بین اطرافیان خود شنیده اید.

رژیم کتو چیست؟ کتو یک رژیم کوتاه مدت برای کاهش وزن است که کربوهیدرات کم و چربی زیادی دارد. به دنبال این رژیم ، توزیع کالری به شرح زیر است: 70-75 fat چربی ، 20-25 protein پروتئین و 5-10 carbohyd کربوهیدرات.

احتمالاً با خود فکر کرده اید که چگونه این مقدار چربی باعث کاهش وزن می شود. پاسخ این است که با این روش بدن چربی (کتون) بیشتری می سوزاند تا کربوهیدرات (گلوکز). وقتی کربوهیدرات بیشتری می خورید ، بدن شما انسولین تولید می کند. به دلیل انسولین ، سلول های چربی به جای انتقال به کبد و تولید انرژی در بدن تجمع می یابند. خوردن کربوهیدرات کمتر میزان انسولین را در خون کاهش می دهد و بدن وارد حالت کتوز می شود. کتوز باعث آزاد شدن آب بین سلولی و سوزاندن چربی می شود.

رژیم کتوژنیک یکی از رایج ترین انواع رژیم ها است» نحوه پیروی از رژیم کتوژنیک

برای اینکه این رژیم بهتر کار کند ، باید در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید و میزان کربوهیدرات مصرفی خود را کاهش دهید تا چربی تجمع یافته در بدن شما شروع به تجزیه کند. به هر حال ، با رعایت این رژیم ، شما راحت و آرام می خوابید. یک نکته بسیار مهم در رژیم کتو وجود دارد: نوشیدن پتاسیم ، منیزیم و سدیم را فراموش نکنید! می توانید از مکمل ها برای تأمین این مواد مورد نیاز بدن خود استفاده کنید.

برای به دست آوردن چربی مورد نیاز از کره ، پنیر پیتزا ، خامه ، روغن زیتون و روغن نارگیل استفاده کنید. تخم مرغ و غذاهای دریایی پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می کنند. سبزیجاتی که سبز تیره هستند ، مانند اسفناج و سایر سبزیجاتی که روی زمین رشد نمی کنند ، کربوهیدرات بسیار کمی نیز دارند ، مانند تمشک و توت فرنگی.

»غذاهایی که با رژیم کتوژنیک نمی توان خورد؟

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید شامل ماکارونی ، رشته فرنگی ، سیب زمینی ، برنج ، نان و غلات است. میوه هایی مانند موز ، انگور و انبه سرشار از کربوهیدرات هستند. همچنین ، شیر ، کیک ، شکلات و چیپس نخورید.

» رژیم گیاهخواری

تفاوت اصلی رژیم گیاهخواری و گیاهخواری در محصولات با منشاء حیوانی است. کسانی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند از گوشت و غذاهای دریایی استفاده نمی کنند. با این حال ، رژیم گیاهی فقط بر اساس محصولات زراعی است و از محصولات حیوانی مانند گوشت ، غذاهای دریایی ، محصولات لبنی ، تخم مرغ و حتی عسل استفاده نمی کند! اگرچه به نظر می رسد رژیم گیاهخواری دشوارتر از رژیم گیاه خواری است ، اما پیروی از آن و دسترسی به آن بسیار بهتر است.

» رژیم گیاهخواری چیست؟

این رژیم فواید خود را دارد. افرادی که از رژیم گیاهخواری و گیاهخواری پیروی می کنند ، بسیار کمتر در معرض ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی عروقی هستند. اگر این مسیر را بر اساس باورهای درونی خود طی می کنید ، باید بدانید که در رژیم غذایی شما بسیار مهم است که بین غذای مورد نیاز بدن خود تعادل ایجاد کنید. اجتناب از برخی غذاها در بدن باعث کاهش عناصری مانند کلسیم ، روی ، ویتامین D و B12 می شود.

انواع رژیم های غذایی» رژیم غذایی مدیترانه ای

رژیم مدیترانه ای نوع دیگری از رژیم است که بیشتر از آنکه الزم باشد یک مدل رژیم غذایی است.

رعایت رژیم مدیترانه ای برای سلامت قلب بسیار مفید است. این رژیم اصول یک رژیم غذایی سالم را با غذاهای سنتی و غذاهای مدیترانه ای ترکیب می کند. علاقه به این شیوه زندگی زمانی آغاز شد که بیماری عروق کرونر در کشورهای مدیترانه ای مانند یونان و ایتالیا بسیار کمتر از سایر نقاط جهان شناخته شده بود و تحقیقات نشان داده است که رژیم های غذایی بسیار خوب خطرات احتمالی را کاهش می دهد. این نیز توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) به عنوان الگویی برای یک رژیم غذایی سالم و پایدار تأیید شده است.

» نمونه ای از رژیم مدیترانه ای

رژیم مدیترانه ای سرشار از سبزیجات ، میوه ها ، غلات کامل ، نخود فرنگی ، لوبیا ، آجیل و روغن زیتون است. با توجه به موارد فوق می توان اذعان داشت که اساس این رژیم غذایی گیاهان و سبزیجات است نه گوشت.

  • میزان مصرف روزانه: سبزیجات ، میوه ها ، غلات کامل و چربی کامل. روزانه 7 تا 10 وعده میوه و سبزیجات بخورید. در رژیم غذایی خود از چربی های سالم مانند روغن زیتون یا کنجد استفاده کنید.
  • مصرف هفتگی: ماهی ، مرغ ، لوبیا و تخم مرغ. دوبار در هفته ماهی بخورید. مرغ را با گوشت قرمز جایگزین کنید.
  • مصرف گوشت لبنی قرمز خود را کاهش دهید. بهتر است از محصولات لبنی کم چرب مانند ماست یونانی استفاده کنید.
  • یکی دیگر از عناصر مهم رژیم مدیترانه ای غذا خوردن با خانواده است. این به شما امکان می دهد از لحظات وعده غذایی خود لذت ببرید.

کسانی که این رژیم را پس از مدتی شروع می کنند نمی توانند این روش را تغییر دهند زیرا از شیوه زندگی با رژیم مدیترانه ای راضی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *