انتخاب و خوردن رژیم غذایی مناسب برای افراد مبتلا به دیابت

رژیم غذایی دیابتی آنقدر سالم است که هرکسی می تواند و باید از خوبی های آن بهره مند شود. رژیم غذایی دیابتی نه تنها به کنترل سطح گلوکز کمک می کند، بلکه به کاهش وزن نیز کمک می کند. چاقی علاوه بر سبک زندگی کم تحرک، یکی از عوامل خطر ابتلا به دیابت است. پیروی از یک رژیم غذایی سالم دیابتی می تواند خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد.

نحوه غذا خوردن ما یکی از دلایل عمده شیوع دیابت و بیماری قلبی در ایالات متحده است. بنابراین، منطقی است که اگر همه ما غذاهای سالم تری بخوریم و فعالیت بدنی خود را افزایش دهیم، شیوع دیابت می تواند کاهش یابد.

رژیم دیابت چیست؟

رژیم غذایی دیابتی غنی از میوه های تازه، سبزیجات سبز و رنگارنگ، غلات و ماکارونی نان سبوس دار و گوشت های بدون چربی مانند ماهی و مرغ است. اکثر غذاها از کربوهیدرات ها تشکیل شده اند که منبع اصلی انرژی برای بدن هستند. کربوهیدرات ها همچنین سطح گلوکز را افزایش می دهند و مبتلایان به دیابت باید مراقب میزان و زمان مصرف کربوهیدرات باشند. وعده های غذایی باید در زمان مشخصی از روز و همراه با تزریق انسولین هماهنگ مصرف شود.

میوه های تازه: همه میوه ها فاقد کلسترول هستند. آنها چربی و سدیم و کالری کمی دارند و فیبر، ویتامین ها و مواد مغذی و همچنین آنتی اکسیدان های ضد سرطان را فراهم می کنند.

سبزیجات تازه یا خام سبز: سبزیجات حاوی فیبر، فولات، پتاسیم و ویتامین‌های A و C هستند. محتوای فیبر زیاد است و به سایر غذاهایی که فیبر بالایی دارند اضافه می‌شود، به دفع یا پیشگیری از بیماری‌های مزمن و سایر بیماری‌های جدی کمک می‌کند.

غلات کامل: منابع عالی فیبر و سایر مواد مغذی طبیعی هستند که به عملکرد منظم سیستم گوارش کمک می کنند.

محصولات لبنی: نوشیدن ۲ تا ۳ وعده در روز شیر کم چرب یا بدون چربی، مصرف چربی را کاهش می دهد و کلسیم، پتاسیم و ویتامین ها را تامین می کند.

گوشت بدون چربی: گوشت های بدون چربی مانند مرغ، بوقلمون و ماهی. برخی از رژیم‌های غذایی، مانند رژیم مدیترانه‌ای، پیشنهاد می‌کنند که مصرف گوشت قرمز را به یک بار در ماه محدود کنید. هضم گوشت قرمز سخت تر است و برای مدت طولانی در دستگاه گوارش باقی می ماند.

برای سالم ماندن و حفظ آن با رژیم غذایی کم چربی و کلسترول و فیبر بالا شروع می شود. غذاهای دریایی عالی هستند، اما کلسترول بالایی دارند، مانند خرچنگ و میگو. جگر همچنین دارای کلسترول بالایی است و افرادی که سطح کلسترول و تری گلیسیرید بالایی دارند نباید مصرف شود.

شما می توانید با خوردن یک رژیم غذایی سالم، کنترل سطح کلسترول و تری گلیسیرید، نظارت بر فشار خون و بررسی روزانه سطح گلوکز خون، خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهید. حفظ تمام سطوح در تعادل از عوارض عمده ای مانند بیماری قلبی، نوروپاتی، بیماری های قلبی عروقی، نارسایی کلیه و نارسایی قلبی جلوگیری می کند.

سریعترین رژیم لاغری