اشتباهات رایج در جبران کم آبی – دکتر رویا خادمیان

دسته‌بندی نشده


نوشیدن آب 1920x930 1 - اشتباهات رایجی که کم آبی بدن را جبران می کند

خطاهای رایج جبران کم آبی

آب در تمام فرآیندهای متابولیک ، انتقال مواد مغذی به سلول ها ، دفع زباله ، تنظیم دمای بدن و موارد دیگر دخیل است. با این حال ، آبیاری شامل برخی از اشتباهات است که ممکن است ما از آنها آگاه نباشیم. این درست نیست که بدن فقط از طریق آب و سایر نوشیدنی ها به مایعات نیاز دارد. با این حال ، رایج ترین اشتباهات در جبران کم آبی بدن عبارتند از:

هرچه آب بیشتری بنوشیم ، برای ما بهتر است

به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد آب ، بار روی کلیه ها را افزایش می دهد و باعث تورم سلول ها می شود. در این حالت ، فرد دچار سردرگمی ، نفخ و در خطرناک ترین حالت مرگ می شود. هنگامی که تشنه هستید آب بنوشید. از نوشیدن مرتب آب خودداری کنید. طبق اعلام کالج پزشکی ورزشی آمریکا ، حداکثر سرعتی که بدن می تواند مایعات را جذب کند حدود 600 میلی لیتر در ساعت است. حداکثر سرعتی که بدن می تواند مایعات را دفع کند بین 600 تا 800 میلی لیتر در ساعت است. به عبارت دیگر ، ورزشکاران باید هر 15 تا 20 دقیقه ورزش 4 تا 8 اونس مایعات بنوشند.

هنگام نشستن نیازی به نوشیدن آب نیست

حتی هنگام نشستن روی مبل و نشستن روی میز ، شما باید مایعات بنوشید و نباید خود را محدود به ورزش و زمان ران کنید. بهتر است یادداشتی را جلوی چشمان خود بگذارید و به آنها یادآوری کنید که آب بنوشند. از برنامه هایی استفاده کنید که به شما یادآوری می کند با زنگ ساعت آب بنوشید.

از نوشیدن آب قبل از تمرین خودداری کنید

حتی اگر در طول تمرین آب کافی بنوشید اما قبل از تمرین آب ننوشید ، باز هم می توانید عوارض کم آبی بدن ، از جمله سردرد را تجربه کنید. بنابراین حتماً نیم ساعت قبل از هرگونه فعالیت بدنی آب بنوشید.

حتماً روزانه 8 لیوان آب بنوشید

همه افراد دقیقاً به 8 لیوان آب در روز احتیاج ندارند. این مقدار به اندازه بدن ، وزن ، فعالیت بدنی ، مصرف مایعات و محیط زندگی بستگی دارد. اگر در محیطی خشک زندگی می کنید یا فعالیت بدنی زیادی انجام می دهید ، در مقایسه با سایر افراد حتی به بیش از 8 لیوان آب نیاز دارید.

چای و قهوه نخورید

از آنجا که چای و قهوه ادرارآور هستند و توانایی افزایش ادرار را دارند ، برخی تصور می کنند که باعث کم آبی بدن می شوند.

برای استفاده از Dr. رژیم آنلاین رویا خادمیان ، روی این لینک کلیک کنید:

دریافت رژیم دکتر رویا خادمیان به صورت آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *