اسرار بهترین رژیم های غذایی برای کلسترول بالا

بهترین رژیم غذایی برای سطوح کلسترول بالا در واقع مزایای بیشتری نسبت به کاهش سطح کلسترول خواهد داشت. شما شروع به پاکسازی شریان هایی خواهید کرد که تا حدی مسدود شده اند که در نهایت باعث حمله قلبی یا سکته می شود. در یک مورد از هر سه مورد، اولین علامت بیماری قلبی مرگ است. به همین دلیل است که خوردن غذاهای سالم بسیار مهم است زیرا اکثر مردم عادت کرده اند هر چیزی را که دوست دارند بخورند. اکثر افرادی که سعی در کاهش سطح کلسترول خود دارند می گویند که دانش زیادی در مورد تغذیه ندارند و نمی دانند چه کاری باید انجام دهند. با تغییر آنچه می خورید و اصلاح رژیم غذایی خود، در واقع می توانید از باریک شدن شریان های خود جلوگیری کنید و حتی این روند را معکوس کنید. تغذیه سالم فقط برای کسانی که کلسترول بالا دارند نیست، بلکه باید توسط همه افراد در هر سنی انجام شود. در اینجا چند نکته وجود دارد که هنگام تلاش برای یافتن رژیم های غذایی برای سطوح کلسترول بالا باید به آنها فکر کنید.

خوردن پروتئین های سالم را فراموش نکنید

پروتئین های مختلف بخورید و فقط روی یک منبع تمرکز نکنید. از خوردن بیش از حد خودداری کنید و همیشه پروتئین ها را در حد اعتدال مصرف کنید. مصرف ماهی و حیوانات خود را متعادل کنید و همچنین مقدار زیادی سبزیجات برگ سبز را به عنوان منبع پروتئین در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اسفناج و مارچوبه منابع عالی پروتئین با کیفیت بالا هستند. همچنین سعی کنید پروتئین سویا را به جای پروتئین حیوانی جایگزین کنید. همچنین ثابت شده است که اسیدهای چرب امگا ۳ به کاهش بیماری های قلبی کمک می کند. ماهی منبع عالی از بهترین پروتئین هایی است که می توانید مصرف کنید.

سبزیجات بیشتری بخورید

این غذاها نه تنها ویتامین های ضروری و مواد مغذی مورد نیاز برای زندگی را در اختیار شما قرار می دهند، بلکه می توانید با بیماری های قلبی نیز مبارزه کنید. شما دوز خوبی از فیبر رژیمی دریافت خواهید کرد زیرا این به کاهش سطح کلسترول نیز کمک می کند. میوه ها نیز مفید هستند، اما مراقب باشید بیش از ۳ وعده میوه در روز مصرف نکنید. میوه حاوی قندی به نام فروکتوز است و باعث می شود بدن شما انسولین ترشح کند که در نهایت کلسترول شما را افزایش می دهد. مطمئن شوید که هر روز مقدار مناسبی از سبزیجات تازه مصرف کنید.

به طور مداوم و مداوم بخورید

این یکی از بهترین راه ها برای غذا خوردن است زیرا به ندرت احساس گرسنگی می کنید. این یک راه عالی برای خوردن غذاهای مناسب و همچنین کاهش وزن است. اکثر رژیم های غذایی برای سطوح کلسترول بالا باعث می شوند که شما حدود ۶ وعده غذایی کوچک در روز بخورید و باید روی ترکیب انواع غذاهایی که می خورید تمرکز کنید. وعده های غذایی متعادل بخورید و در طول هر وعده غذایی زیاد غذا نخورید. شما قادر خواهید بود قند خون خود را کنترل کنید و متابولیسم خود را بهتر تنظیم کنید.

به منظور کاهش کلسترول، شما همچنین باید فعال تر شوید. از کم تحرکی بپرهیزید و روی خوردن این غذاها تمرکز کنید. با غذاهای ناسالم خداحافظی کنید و مطمئن شوید که یخچال خود را با غذاهای سالم و مغذی پر کنید. رژیم های غذایی برای سطوح کلسترول بالا بسیار خوشمزه هستند و حفظ آن چندان دشوار نیست. شما فقط باید روی ثبات و انگیزه بودن تمرکز کنید. فقط با کمی صبر و انگیزه می توانید سطح کلسترول خود را به طور کامل کاهش دهید و در عین حال زندگی سالم تر و فعال تری داشته باشید.