استراتژی های افزایش وزن سریع برای افراد لاغر

دسته‌بندی نشده


استراتژی های افزایش وزن سریع برای افراد لاغر

همه ما می دانیم که تناسب اندام امروزه به یکی از مهمترین دغدغه های زندگی مردم تبدیل شده است ، اما خوب است بدانید که تناسب اندام همیشه به معنی کاهش وزن نیست. افرادی هستند که بدن آنها برای کاهش وزن مناسب نیست و چاقی به یک رویای بزرگ این افراد تبدیل شده است. فکر نکنید چاقی آسان است ، زیرا کاهش وزن مستلزم اراده و پشتکار است و همچنین چاق شدن مشکل است. اگر شما نیز علاقه مند به یادگیری راهکارهای کاهش وزن سریع هستید ، مقاله ما را حتما مطالعه کنید.

کاهش وزن چگونه کار می کند؟

بدن ما به 30 کالری در روز احتیاج دارد تا بتواند به ازای هر کیلوگرم وزن خود سوخت تأمین کند. بنابراین اگر به ازای هر کیلوگرم وزن بدن 30 کالری دریافت کنیم ، میزان سوخت مورد نیاز آن روز را تأمین می کند و وزن بدن ما ثابت می ماند ، اما اگر بیش از 30 کالری مصرف کنید ، غذای اضافی قطعاً به چربی تبدیل می شود. اگر ما به ازای هر کیلوگرم وزن بدن کمتر از 30 کالری مصرف کنیم ، بدن برای جبران این کمبود ، بافت ها را می سوزاند و در نتیجه باعث کاهش وزن می شود.

دلایل کاهش وزن را بیابید

همانطور که چاقی خطرناک است ، کاهش وزن می تواند منجر به بیماری های مختلف مانند ضعف سیستم ایمنی ، عفونت و غیره شود. علاوه بر این ، افراد لاغر این بیماری را دیرتر از دیگران درمان می کنند. فردی که متناسب با قدش 10 تا 20 درصد از وزن معمولی اش کمتر است ، کافی تلقی نمی شود. بیشتر کاهش وزن به دلیل سوء تغذیه است و بخش بسیار کمی به دلیل مشکلاتی مانند:

  • فعالیت بیش از حد
  • اضطراب ، هیجان ، افسردگی
  • هضم و جذب غذا دشوار است
  • وجود بیماریهای مزمن مانند سل و سرطان
  • کم خونی
  • اختلالات هورمونی و متابولیک موجود مانند تیروئید و دیابت
  • عوامل اقلیمی

مربوط به. قبل از برنامه ریزی برای برنامه چاقی ، بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید ، علل و عوامل کاهش وزن خود را بررسی کرده و ابتدا این مشکلات را برطرف کنید ، با راهکارهای افزایش سریع وزن در افراد لاغر و سپس چاقی آشنا شوید. افزایش وزن

برای چاق شدن سریع ، رژیم غذایی سالمی داشته باشید

افزایش وزن سالم کار دشواری نیست و با تغذیه مناسب می توان به این مهم دست یافت. یکی از شایع ترین مشکلات مربوط به افزایش وزن ، خوردن غذاهای زیاد کالری و غنی از مواد مغذی است. به جای ایجاد ماهیچه ، بدن را تغییر شکل می دهد و توده چربی را افزایش می دهد. نیازی نیست که مقدار زیادی چربی ترانس مصرف کنید و از عوارض جانبی و مشکلات مربوط به چاقی سریع در بدن خود جلوگیری کنید ، بهتر نیازهای بدن خود را از غذاهای سالم انتخاب کنید.

پروتئین را فراموش نکنید

برای افزایش وزن ، لازم است این نکته را در نظر بگیریم که خوردن بیش از حد غذاهای چرب که دارای قند زیاد است ، برای سلامتی انسان خطری ایجاد می کند و فقط میزان چربی و قند خون را افزایش می دهد ، نه افزایش وزن مرتبط با رشد عضلات ، سلامت بدن همچنین تناسب اندام را افزایش می دهد بهترین ماده مغذی برای افزایش وزن پروتئین است. غذاهایی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی ، تخم مرغ ، لبنیات و حبوبات سرشار از پروتئین هستند.

چربی های سالم بخورید

چربی بخش مهمی از رژیم غذایی ما است ، اما همه چربی ها تأثیر یکسانی بر سلامتی ندارند. چربی های خوب به کاهش کلسترول ، بهبود عملکرد مغز و سیری کمک می کند ، اما از طرف دیگر ، خوردن چربی های ناسالم می تواند وزن را افزایش داده و منجر به بیماری های مزمن شود. برای افزایش وزن می توانید از چربی های سالم استفاده کنید. زرده تخم مرغ ، گوشت با چربی های حیوانی ، روغن نارگیل ، زیتون ، کلزا ، بادام ، دانه کتان و سالم چربی های سالمی هستند که به شما در افزایش سریع وزن کمک می کنند.

کربوهیدرات و افزایش وزن

سیب زمینی یکی از بهترین و ارزان ترین منابع کربوهیدرات های نشاسته ای است که نه تنها کالری بالایی دارد بلکه باعث افزایش گلیکوژن عضلات نیز می شود. گلیکوژن انرژی مورد نیاز ماهیچه ها را تأمین می کند. علاوه بر سیب زمینی ، لوبیا و سایر حبوبات ، گندم سیاه ، ذرت و جو نیز منابع خوبی از کربوهیدرات هستند.

برخی از غذاها به دلیل کالری ، چربی و کربوهیدرات بالا می توانند در مدت زمان کوتاهی به وزن دلخواه برسند. این غذاها عبارتند از:

تخم مرغ

یک تخم مرغ معمولی دارای 70 کالری ، 5 گرم چربی ، 6 گرم پروتئین و مقداری کربوهیدرات است. تخم مرغ در بین ورزشکاران غذایی محبوب است زیرا می تواند به راحتی به وعده غذایی اضافه شود و کالری بیشتری دریافت کند. فقط به خاطر داشته باشید که خوردن تخم مرغ خام با گوشت خطرناک است ، اما می توانید آنها را با شیر و انواع نوشیدنی ها مخلوط کنید.

گوشت چرب

گوشت چرب برای کسانی که می خواهند سریع وزن خود را افزایش دهند ایده آل است. در میان گوشت ، گوشت قرمز چربی بیشتری نسبت به مرغ و ماهی دارد و می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند. ران و پاهای مرغ نیز چربی بیشتری نسبت به بقیه دارند.

لوبیا

یک فنجان لوبیا حاوی 225 کالری ، 15 گرم پروتئین ، 40 گرم کربوهیدرات و همچنین مقدار زیادی فیبر است ، بنابراین می تواند انتخاب خوبی برای افزایش سریع وزن باشد. حبوبات انواع مختلفی مانند لوبیا چیتی ، لوبیا قرمز ، لوبیا سیاه و … دارند که به راحتی پخته و مصرف می شوند.

سبزیجات

افزودن سبزیجات به ظروف بسیار مفید است ، بنابراین مصرف آنها بسیار توصیه می شود. سیب زمینی یکی از سبزیجات خوشمزه تابستانی است که در اشکال مختلف مانند پوره ، چیپس سرخ شده ، آب پز و نمک دار استفاده می شود و می تواند در مدت کوتاهی چربی انسان را افزایش دهد. سایر سبزیجات چاق کننده شامل هویج ، خیار ، چغندر ، ذرت و کدو است.

شیرها

یک لیوان شیر کامل حاوی 150 ، 8 گرم پروتئین ، 13 گرم کربوهیدرات و 13 گرم چربی است. خوردن برخی میوه ها با شیر یا افزودن آن به شکلات می تواند به شما در افزایش سریع وزن کمک کند.

لندز

همه آجیل ها نسبتاً کالری بالایی دارند و منبع خوبی از مواد مغذی هستند و شامل انواع مختلف بادام ، گردو ، بادام زمینی ، پسته و موارد دیگر است. یک فنجان بادام خوراکی حاوی حدود 529 گرم ، 45 گرم چربی (بیشتر چربی اشباع نشده) ، 20 گرم کربوهیدرات و 20 گرم پروتئین است. مصرف روزانه و منظم آجیل به خوبی می تواند وزن شما را افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *