از بروز حمله قلبی جلوگیری کنید – درمان گران قیمت بیشتری ندارید؟

شما می توانید از انتخاب های سبک زندگی سالم استفاده کنید و از عوامل خطر CAD (بیماری عروق کرونر) جلوگیری کنید. اگر قبلاً از بیماری عروق کرونر رنج می برید، می توانید عوامل خطر را نیز کاهش دهید و مشکلات قلبی خود را کنترل کنید. مقصر اصلی بیماری قلبی سبک زندگی نامنظم و عادات غذایی شماست. ممکن است ناآگاهانه خوردن غذاهای ناسالم را انتخاب کنید. در نتیجه ممکن است چاقی، کمبود خواب و غیره را تجربه کنید. عدم ورزش مناسب، اعتیاد به الکل یا سیگار کشیدن زیاد، کلسترول خون بالا و فشار خون بالا ممکن است علائم را تشدید کند.

از میوه ها و سبزیجاتی استفاده کنید که رژیم غذایی کم چربی دارند. مقدار چربی موجود در رژیم غذایی خود را کنترل کنید و نموداری را بر اساس آن تهیه کنید. فقط به اندازه مورد نیاز بدن خود مصرف کنید، نه چیزی بیش از حد. برای کاهش کلسترول خون و فشار خون بالا باید مصرف نمک را کاهش داد. روزانه از غذاهای با فیبر بالا استفاده کنید. مصرف چربی های اشباع شده و کلسترول را از رژیم غذایی خود مانند منابع حیوانی و روغن نخل کاهش دهید.

کاهش وزن اضافی یا چاقی: زمانی که رژیم غذایی کم چرب را شروع می کنید، به طور خودکار وزن کم می کنید که به نوبه خود خطر حمله قلبی را کاهش می دهد. این همچنین احتمال کلسترول بالا، دیابت، فشار خون بالا و غیره را کاهش می دهد. اگر مراقبت مناسب برای مراقبت از مشکلات سلامتی و بررسی آنها انجام نشود، ممکن است با عوارض بیشتری روبرو شوید.

عادات آشپزی دوستدار قلب را ایجاد کنید: از تکنیک های آشپزی کم چرب استفاده کنید. مصرف چای سبز، سیر و آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C که برای قلب مفید هستند. فراموش نکنید که هر ۶ ماه یکبار پروفایل لیپیدی خود را انجام دهید. اگر بالای ۴۵ سال دارید، بیشتر در معرض خطر حمله قلبی هستید.

استرس و فشار خون را کاهش دهید: یوگا و مدیتیشن می توانند استرس بیشتری را کاهش دهند و مشکلات سلامتی شما مانند فشار خون و استرس را کاهش دهند. این به نوبه خود به شرایط قلبی شما کمک می کند.

قند خون یا دیابت باید کنترل شود: دیابت کنترل نشده باعث افزایش تصلب شرایین می شود، این رسوبات چربی است و دیواره شریان ها را ضخیم می کند. اگر دیابت دارید، سطح قند خون خود را از طریق رژیم غذایی و فعالیت بدنی کنترل کنید.

سیگار و الکل تأثیر می گذارد: رسوب کلسترول با کاهش اکسیژن رسانی به ریه ها افزایش می یابد. سیگار کشیدن دیواره داخلی رگ ها را تحت تاثیر قرار می دهد و مشکلات قلبی ایجاد می کند. جنبه مثبت مصرف الکل این است که وقتی به مقدار کم مانند ۱ میخ در روز برای زنان و ۲ میخ در روز برای مردان مصرف شود از مشکلات قلبی جلوگیری می کند. اگر مصرف آن را افزایش دهید می تواند اثرات نامطلوبی داشته باشد.

با تمرینات تنفسی خوب در هوای تازه نفس بکشید. ورزش همچنین به سلامت قلب کمک می کند!