ارش ایسنا از پشت صحنه یک سریال پلیسی جدید


سریال پلیسی «حکم رشد» با ترکیبی از بازیگران کهنه کار و سریال اولی، برای پخش در سال جدید، ای روح.

سریال «حکم رشد» را سعید نعمت الله نوشته است و در ابتدا قرار بود که خودش هم کارگردانی کند اما به دلیل اختلاف نظر با شبکه سه، در نهایت حسن لفافیان به عنوان کارگردان، فیلمنامه نعمت الله را در دست گرفت و با مهدی فرجی به عنون تهیه کرد. ننده همراه شد.

در سریال “حکم رشد” که با موضوع پلیسی خانوادگی، ۳۰ در قسمت تولید می شود، بازیگرانی چون ثریا قاسمی (توران) مهلقا باقری (محبوبه) پیام احمدینیا (غلام) مجتبی فلاح (ذبیح) شهین تسلیمی (عالیه) , علیرضا مهران (نوید) ) حمید ابراهیمی (افشین کافر) مهرداد ضیایی (دکتر پویا) آزیتا ترکاشوند (زیبا چاپاری) نیلوفر شهیدی (زهره) مجید سعیدی (اسفند / نعنا) ندا قاسمی (سودابه) هدی استواری (سایه) ، ارشیا توکلی (سلیم) ، حسن ولیخانی (نصیر)، بازی می‌کنند.

خبرنگار ایسنا همراه با عده ای دیگر از اهالی رسانه، در یکی از روزهای تصویربرداری این سریال در شهرک سینمایی ناجی هنر، با گروه سازندگان و بازیگران “حکم رشد” همراه و پای صحبتهای آنها نشسته است.

نچه در ادامه این گزارش می‌خوانید توضیحات تهیه‌کننده و کارگردان و همچنین از بازیگران اصلی سریال

دنبال یک چهره قد بلند و پلیسی بودیم

مهدی فرجی ـ تهیه کننده سریال «حکم رشد» درباره فضای این سریال پلیسی و بازیگران آن توضیح داد: قصه سریال پلیسی و خانوادگی است. ماجرای یک پلیس است که رئیس یک کلانتری می‌شود و قرار است منطقه‌ای را که از اشرار در آن حضو خارج شود. مجتبی فلاح و پیام احمدی نیا، نقش‌های اصلی سریال هستند. فلاح، سال گذشته در سینمای «جاندار» و امسال هم در «بی رویا» بازی کرده و از بازیگران وب تئاتر اس. نقشی که لازم داشتیم مشخصات مشخص داشت، باید قد بلند و چهره پلیسی می‌داشت. قای احمدی نیا که نقش منفی سریال هم در فیلم «ملاقات خصوصی» بازی خوبی دارد و شناخته شده است. قای فلاحی کمتر شناخته شده است که با این سریال معرفی خوبی خواهد شد.

ارش ایسنا از پشت صحنه یک سریال پلیسی جدید

مهدی فرجی در پشت صحنه حکم رشد با حضور نمایندگان رسانه ها

فرجی با بیان اینکه سریال “حکم رشد” از طرف شبکه سه به پیشنهاد پیشنهاد شده و تولید سیما فیلم است، در مورد اینکه چرا با وجود این در ابتدا خود سعید نعمت الله را داشته باشد که نویسنده فیلمنامه سریال است، کارگردانی آن را هم بر سر راه شما می برد. ، اما در نهایت کارگردانی سریال به حسن لفافیان داده شد، توضیح داد: آقای نعمت الله متنی را برای ما نوشتند اما الان درگیر پروژه های نمایش خانگی هستند. متن تغییر جدی اما بالاخره آن فیلم نامه را قرار داد خود آقای نعمت الله کار کند و آقای لفاف. فیلم نامه اولیه کمی طولانی بود. ما قسمت ها را کمتر کردیم و به حدود سی قسمت رسیدیم و فیلمنامه بازنویسی شد.

فرجی در ادامه اشاره کرد که سعید نعمت الله آمدان بازیگران سریال را هم انتخاب کرده بود و هزینه هایی بود اما با حسن لفافیان، همه بازیگران به جز ثریا قاسمی تغییر کردند.

او افزود: آقای لفافیان قبلا کار پلیسی وجود دارد. ار آخرشان هم «کلبه ای در مه» بود و برای این سریال انتخاب خوبی هستند. تا اینجا که کار را دیدم خیلی خوب کار کردند.

ارش ایسنا از پشت صحنه یک سریال پلیسی جدید

این تهیه کننده در پاسخ به پرسش این است که «حکم رشد» در چه لوکیشن هایی تصویربرداری شده و تصویری از شهر و ماسک زدن شهروندان در کارشان خللی ایجاد کرده است یا خیر؟ توضیح داد: منزل پلیس، کلانتری، بیمارستان، خیابان، مغازه، قهوه خانه و … از جمله لوکشین های ای در مجموع حکم رشد سریال پُر لوکیشنی است. یلی دقت کنیم که به لحاظ راکوردی مراقبت کنیم که ماسک دیده نشود و مشکلی ایجاد نکند.

نگاه متفاوت به اراذل و اوباش

حسن لففیان ـ کارگردان ـ هم درباره سریال «حکم رشد» توضیح داد: قصه‌ی ما اجتماعی است و رگه‌های پلیسی دارد. تاکید ما ساخت سریالی اجتماعی است که بخشی از جامعه درگیر آن هستند. در منطقه‌ای اتفاقات عجیبی توسط برخی از اراذل رخ می‌دهد و به شخصی از نیروی مدیریت، مأموریت داده است. این پلیس درگیر ماجرایی می‌شود چراکه از آن اراذل از خانوده‌اش است و شرایط برایش سخت می‌شود. در حقیقت او میان کار و خانواده گیر می‌کند.

ارش ایسنا از پشت صحنه یک سریال پلیسی جدید

حسن لففیان

لفافیان با بیان اینکه برخی از شخصیت های اراذل و اوباش را نمی توان در تلویزیون نشان داد، در حال حاضر گفت: یکی از شخصیت های اصلی ما از اراذل و اوباش است و ما بررسی می کنیم که چه اتفاقی افتاده است که این فرد وارد این ماجرا و مسیر می شود. می‌شود و بعد از تلاش می‌کند از این فضا دور شود، اما اجازه نمی‌دهد. نگاه ما به این موضوع سطحی نیست.

این کارگردان افزود: تلویزیون خط قرمزها را نمی‌توان وارد کرد. شاید اگر میشد خط قرمزها را کنار بزنیم میتوانستیم کار طبیعی تری و دقیق تری از این فضا را ارائه دهیم اما نسبت به سریالهایی که درباره این موضوع ساخته شده است، نگاهی به واقعی تری نشان دادن و چیزهایی که نمیتوان از آنها رفت را سعی کنید اصلاً انجام دهید. نشان ندهیم تا بخواهیم غیرواقعی نشان دهیم.

حسن لفافیان توضیح داد که با وجود خط قرمزهای تلویزیون و چهارچوبهایی که برای نمایش شخصیتهای پلیسی وجود دارد، در سریال «حکم رشد»، با کمک نیروی انتظامی، سعی کرده پلیسی متفاوت نشان دهند.

ارش ایسنا از پشت صحنه یک سریال پلیسی جدید

یام احمدی نیا (بازیگر) و حسن لففیان (کارگردان)

او در پاسخ به سوال درباره اینکه چرا برای شخصیت اصلی داستان یک بازیگر شناخته نشده و تئاتری رفته است، توضیح داد: می خواستم پیش زمینه ذهنی از بازیگری باشد و نقشی برایش لمس تر باشد. اما آقای مجتبی فلاح سال هاست در سینما و تئاتر کار می‌کند اما در تلویزیون همان نقشی که ایشان را داشتند زیرا بیننده با ارتباط بهتری می‌کند تا با بازیگری که نقش بازی کرده و بیننده‌ها را از د

لفافیان درباره زمان پخش این سریال از شبکه سه گفت: تصویربرداری تقریباً تا اواخر اردیبهشت طول می کشد و تصمیم درباره زمان پخش با شبکه است اما اصول شبکه برای پخش عجله دارد.

این کارگردان درباره بازنویسی متنی که سعید نعمت الله نوشته و همچنین شروع به کارگردانی سریال «حکم رشد» با این نویسنده و در نهایت خروجش از این پروژه است، توضیح داد: آقای نعمت الله کار را بر اساس متن شروع کردند و طبیعتا به متنشان وابستگی داشند اما. ما را در سه ماه بازنویسی متن کردیم. با نگاه متفاوت من به عنوان کارگردان و همچنین نگاه شبکه و نیروی مدیریت، متن بازنویسی شد. الان ۵۰ درصد از متن اولیه فاصله داریم. شاید یکی از انتخابی که آقای نعمت الله کار را ادامه ندادند همین بود که شبکه سه نقطه نظراتی داشت که آقای نعمت الله دوست نداشت و به توافق نرسیدند و جدا شدند. به هر حال سفارش دهنده نگاه های اجتماعی و سیاسی روز را رعایت می کند و به شما منتقل می کند. دستور نبوده نقطه نظر بوده که باید رعایت شود چون در هر صورت تهیه کننده اصلی تلویزیون است و آقای و

ارش ایسنا از پشت صحنه یک سریال پلیسی جدید

نمایش از پشت صحنه سریال حکم رشد

یک پلیس متفاوت و خارج از چهارچوب

مجتبی فلاح که در سریال «حکم رشد» نقش اصلی و پلیس سریال را بازی می‌کند و تجربه اولین تجربه خود در یک سریال را به نمایش میگذارد، درباره این سریال و نقشش توضیح داد: ذبیح، پلیس درست کار و خانواده دوستی است که در وسط یک قصهای مهلک قرار می گیرد و به چالش کشیده می شود. اولین سریالی است که برای صداوسیما بازی می‌کنم و دلیل پذیرش آن نقش متفاوت بودن این پلیس بود. یلی آدم وار تصمیمی می گیرد. یلی اتوکشیده نیست. زندگی و کارش در تداخل قرار می‌گیرد و باید میان عشق و وظیفه یکی را انتخاب کند. اصلا شبیه کاراکترهای معمولی سریالهای صداوسیما نیست. برای پلیس ها همیشه چهارچوب‌هایی هست. در تله فیلم “زخم کاری” ساخته محمد حمزه ها هم نقش پلیس را بازی کرده بود اما آنجا هم طبق چهارچوب رفتار کرد اما اینجا اینطور نیست، یک پلیس تکراری کلیشهای نمیدهیم. بلکه یک آدم عادی است.

ارش ایسنا از پشت صحنه یک سریال پلیسی جدید

او درباره فیلمنامه سعید نعمت الله گفت: آقای نعمت الله در دیالوگ پردازی شیوه خاصی دارند و تکلفی در گفتارشان وجود دارد که ما سعی کنیم با وفاداری به متن، یک روانی در گفتار ایجاد کنیم.

فلاح در پاسخ به این سوال توضیح می دهد که «اگر دیده شده است در نقش پلیس باعث می شود این پس پیشنهاد نقش تکرا شود :فت: احتمالا قبول نمی‌کنم. در دو فیلم دیگر هم نقش پلیس را بازی کردم. اما این کامل ترین نقس پلیسی است که بازی میکنم. البته اگر باز هم نقش پلیسی به من بخورد که قصه جاندار باشد و تیم خوب باشد، نقش یک پلیس متفاوت دی.

او در پاسخ به سوال دیگری می گوید که «نگران تکراری شدن نقشش به عنوان پلیس در ذهن آیا نمی شد؟ :فت: را این نگرانی وجود دارد. تفاوت برایم مهم است. نقش قبلی ام امیرکبیر بود و الان پلیس. دیده شدن درآمدی به نفع هر بازیگر است و باعث می شود من راحت تر زندگی کنم و گزیده تر ا. هر چه بیشتر دیده شوی فعالیت های کمتر می شود چون مجبوری گزیده تر انتخاب کنی تا اقبالی که به وجود آمده است.

فلاح درباره اقبال اولین سریال تلویزیونیاش در میان مخاطبان گفت: این کار با چیزی ساخته می شود و می شود که پول مردم حیف و میل برای من مهم نیست. داستان جذابیت دارد و آقای نعمت الله فیلمنامه خوبی نوشته و آقای لففیان کار را خوب پیش می برند. «حکم رشد» در حوزه سریال‌های پلیسی، می‌توان نقطه عطف باشد. فکر می کنم به «پلیس جوان» شبیه شود.

این با اشاره به برخی از کج سلیقگی‌ها که در سال‌های بازیگر منجر به ریزش مخاطبان تلویزیون می‌شود، اظهار کرد که سریال «حکم رشد» جذب مخاطب را دارد و ساخته شده است که مخاطب دنبالش می‌کند و نمی‌تواند یک قسمت را از دست بدهد.

فلاح عنوان کرد که سه قسمت پایانی فیلمنامه را هنوز نخوانده و برای خودش هم چالشی است که پایانش چه می شود اما در عین حال چون از تیم سریال خیالش راحت است نگران بابت آن نیست. به گفته فلاح چون قسمت‌ها بارها بازنویسی می‌شود هنوز قسمت‌های آخر به بازیگران تحویل داده نشده است.

فلاح که در سریال نمایش خانگی «قبله عالم» که پخشش با حواشی زیادی همراه شد، بازی کرده است، درباره این سریال هم گفت: در «قبله عالم» نقش امیرکبیر را بازی کردم. نقش کوتاهی بود اما نمی‌توانستم نقش امیر کبیر را رد کنم. آیا یک بازیگر چند بار می تواند این نقش را بازی کند؟ این سریال با حجم عجیبی از حذفیات تمام شد طوری که خودم وقتی قسمت را تماشا کردم، اوسطش خا.

شخصیت های زن غیرمنفعل

نیلوفر شهیدی که در سریال «حکم رشد» نقش همسر پلیس سریال را ایفا می‌کند، درباره نقشش توضیح داد: من نقش زهره همسر سرنگ ذبیح را بازی می‌کنم. شخصیت های زن در این سریال جالب هستند. منفعل و برعکسِ چندین کار دیگر، چند بعدی هستند. هره یک زن مثبت است که مادر است و فرزندش بیمار است. آن دار و در کنارش نقاش است. همسر پلیس است و درگیر قصه‌های پلیسی می‌شود و رودروی خواهرش محبوبه با بازی (مه‌لقا باقری) قرار ی. در این قصه تمام‌ها پیش برنده هستند و شخصیت‌هایی که قرار گرفته‌اند.

ارش ایسنا از پشت صحنه یک سریال پلیسی جدید

شهیدی که در سریال های تلویزیونی خاص در نقش خانم هایی با پوشش چادر و مثبت دیده می شود، درباره تکرار استفاده از بازیگران در نقش های مشابه گفت: زمانی که “به کجا چنین شتابان” را بازی کردم نقش خانم هایی با پوشش چادر زیاد به من پیشنهاد شد. . یک مدتی کار نکردم اما تغییری نکرد. قدرت مدیران مدیران ما پایین است و بازیگران را در‌های متفاوتی نشان نمی‌دهند. حدود ۷۰ درصد فیلم‌نامه‌هایی که به من پیشنهاد می‌شود برایم تکراری بوده است.

این بازیگر نقش داشتن در سریال «حکم رشد» را اینگونه عنوان کرد: فیلم نامه برایم جذاب بود و در امیدوارم کار درخوری باشد. فکر میکنم مردم دوست داشته باشند. نقدر شخصیت‌های متفاوتی داریم که هر مخاطب با یک شخصیت همذات پنداری می‌کند. شخصیت مثبت و منفی نداریم و همه خاکستری هستند.

او در پاسخ به گزارش درباره علت کم کاری‌اش در تلویزیون گفت: در دو سال اخیر سعی کردم کمتر کار کنم. واقعا جذابیتی در فیلمنامه ها وجود ندارد. حداقل نقش‌هایی که به من پیشنهاد شده برای جذاب نبوده است.

شهیدی در پاسخ به سوال دیگر گزارش درباره حضور در شبکه نمایش خانگی گفت: در شبکه پیشنهادی بازی خانگی اری هم که هنوز پخش نشده اما در نهایت سینما، شبکه خانگی و تلویزیون برای منِ بازیگری متفاوت است. در نهایت ما برای مردم کار می کنیم و مخاطبمان مردم است، فرقی نمی کند در کجا باشد.

او در پایان گفت که به تازگی در سریال «ساعت ۱۱» هم بازی کرده و نقش یک پزشک را ایفا کرده است. کشکی که تخصصش در پیوند اعضا. شا محرابی و ویدا جوان از هم بازیهای نیلوفر شهیدی در سریال «ساعت ۱۱» هستند.

از «نون خ» نز تا «حکم رشد» لیسی

هدی استواری، بازیگر دیگر سریال «حکم رشد» درباره این سریال و نقشش توضیح داد: سریال، پلیسی و در عین حال خانوادگی است. به نظرم در میان سریال‌های تلویزیونی جذابیت داشته باشید. من نقش سایه همسر یک آدم خلافکار را بازی می‌کنم که برای حفظ زندگی اش دست به هر کاری می‌زند. دیالوگ ها خیلی برایم جذاب بود. نقش خودم را هم به این دلیل دوست دارم که گذشته فراز و نشیبی داشته و پیچیدگی‌های خاصی دارد.

ارش ایسنا از پشت صحنه یک سریال پلیسی جدید

از راست: نیلوفر شهیدی، هدی استواری و مه لقا باقری

این بازیگر عنوان کرد: تاوقتی زنی شبیه خودت را ندیده باشی نمی‌توانی نقش را درک کنم سعی کردم آدم‌ها را انجام دهم.

استواری که در سریال «نون خ» هم بازی کرده است، درباره تجربه بازیگریاش عنوان کرد: قبل از «نون خ» چند تئاتر کار کردم و در سریال اپیزودیک انعکاس در سه قسمت بازی داشتم. یلی از همکارانم که شاید از من سابقه و کارهای بیشتر به اندازه‌های من در «نون خ» دیده می‌شود. در کل بازیگرهای تئاتر خیلی کمتر از تلویزیونی ها می‌شوند.

انتهای پیام

سریعترین رژیم لاغری