آیا کنترل کلسترول با غذاها و مکمل های طبیعی برای سلامتی بهتر امکان پذیر است؟

در واقع، راه هایی برای کنترل کلسترول با غذاها و مکمل های طبیعی برای سلامتی و تندرستی بهتر وجود دارد. در حال حاضر میلیون ها آمریکایی مشکل کلسترول بالا دارند.

با توجه به مصرف بالای فست فود در ایالات متحده، این موضوع تعجب آور نیست. همانطور که می دانید فست فود حاوی چربی های زیادی است. به طور کلی دو نوع چربی وجود دارد. یکی را چربی های اشباع و دیگری را چربی های تک غیراشباع می نامند. اولی در غذاهایی مانند گوشت، پنیر و شیر پرچرب یافت می شود.

بنابراین، خوردن فست فودهای زیاد مانند همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده ایده خوبی نیست. آنها حاوی بسیاری از چربی های اشباع شده هستند که اتفاقاً علت واقعی کلسترول بالا است. طبق گفته پزشکان، LDL که به کلسترول بد معروف است باید کمتر از ۱۳۰ میلی گرم در دسی لیتر باشد. سطح HDL یا کلسترول خوب بیش از ۴۰ میلی گرم در دسی لیتر توصیه می شود.

برای سطح کلسترول تام، سطح کمتر از ۲۰۰ میلی گرم در دسی لیتر توصیه می شود. با توجه به انجمن قلب آمریکا، فردی که سطح کلسترول تام ۲۴۰ میلی گرم در دسی لیتر دارد، در مقایسه با فردی که ۲۰۰ میلی گرم در دسی لیتر دارد، دو برابر احتمال دارد دچار حمله قلبی شود. به طور کلی، یک رژیم متعادل از میوه ها، سبزیجات، پروتئین، چربی ها و کربوهیدرات ها برای سلامتی یک فرد حیاتی است.

اگر از کلسترول بالا رنج می برید، ممکن است پزشکان به شما توصیه کرده باشند که مصرف چربی ها را کاهش دهید. به خاطر داشته باشید که دو نوع چربی وجود دارد، اشباع و تک غیراشباع. از این رو، زیاده روی در خوردن غذاهایی مانند زرده تخم مرغ و جگر می تواند باعث مشکل کلسترول بالا شود. همین امر در مورد غذاهای روغنی ساخته شده از چربی های اشباع شده نیز صدق می کند.

روغن زیتون و کانولا غنی از چربی های تک غیراشباع هستند. همین امر در مورد ماهی، کره بادام زمینی و آووکادو نیز صدق می کند. چربی های تک غیر اشباع به عنوان چربی های خوب نامیده می شوند. آنها در کاهش LDL و افزایش HDL موثر هستند. به عبارت دیگر، آنها به کاهش کلسترول بالا کمک می کنند.

ماهی هایی مانند سالمون، تن و ماهی خال مخالی سرشار از چربی های تک غیراشباع و اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که به کاهش تری گلیسیرید، نوعی چربی خون، کمک می کند. جای تعجب نیست که انجمن قلب آمریکا به هر فرد توصیه می کند برای کنترل کلسترول، هر هفته حداقل دو وعده ماهی کبابی یا پخته بخورد.

مصرف روزانه مکمل‌های روغن ماهی، به‌ویژه آنهایی که از ماهی سالمون و ماهی خال مخالی ساخته شده‌اند، راه دیگری برای اطمینان از حفظ سطح مناسب کلسترول است. به طور خلاصه، مصرف غذای مناسب و مکمل های طبیعی برای حفظ سطح مناسب کلسترول حیاتی است.

سریعترین رژیم لاغری