آیا واقعاً گرسنه هستم؟ علائم جسمانی گرسنگی را باید جستجو کرد

دسته‌بندی نشده


آیا واقعاً می توانید علائم فیزیکی گرسنگی را احساس کنید و بدانید چه موقع غذا بخورید؟ با کمال تعجب ، بسیاری از مردم این کار را نمی کنند و از خود می پرسند: “آیا من واقعاً گرسنه هستم؟

اما اگر شما یکی از این افراد هستید نگران نباشید – ما از شما مراقبت می کنیم.

حرکت در علائم فیزیکی گرسنگی می تواند یک بازی چالش برانگیز باشد. ما افراد شلوغی هستیم ، اتفاقات زیادی در حال رخ دادن است ، ما اغلب احساس نمی کنیم که وقت داریم تا گرسنگی بکشیم یا تصدیق کنیم که گرسنگی واقعاً چیست. و حتی گاهی اوقات ما نمی دانیم چه حسی دارد!

ما در اینجا درباره تغذیه آگاهانه و تغذیه آگاهانه ، Nutrition Stripped صحبت می کنیم و باز هم ، در اینجا نیز نقش مهمی ایفا خواهد کرد. وقتی ما آگاهانه غذا نمی خوریم (و اگر می خواهید دیوانه غذا می خوریم) ، بسیار سخت است که بدانیم گرسنگی چیزی است که واقعاً انتخاب های غذایی ما را هدایت می کند.

برای کمک به شما ، ما به شما می آموزیم که مراقب باشید و علائم فیزیکی گرسنگی را تشخیص دهید.

اما قبل از رفتن به آنجا ، بیایید با این موضوع آشنا شویم که چرا غذا خوردن با توجه به گرسنگی شما بسیار مهم است.

چرا تشخیص علائم فیزیکی گرسنگی مهم است؟

در طول روز ، بدن ما در ارتباط مداوم با ما است تا به ما اطلاع دهد که چه زمانی به انرژی نیاز داریم و چه زمانی به آن نیاز نداریم. علائم گرسنگی و سیری ما مسئول این امر است!

هورمون های مسئول این علائم گرسنگی و سیری عبارتند از: گرلین (هورمون گرسنگی) و لپتین (هورمون سیری).

وقتی علائم جسمانی گرسنگی را احساس می کنیم ، بدن به ما می گوید که به انرژی نیاز دارد. متأسفانه ، با گذشت زمان ، بسیاری از افراد شروع به نادیده گرفتن علائم فیزیکی می کنند یا احساسات خود را فراموش می کنند. برنامه زمان بندی ، کمبود زمان ، استرس و رژیم غذایی تنها تعدادی از عوامل متعدد شیوه زندگی هستند که می توانند باعث این امر شوند.

وقتی علائم فیزیکی گرسنگی را نادیده می گیریم یا متوجه می شویم ، زنجیره ای از رویدادها شروع می شود.

ما می توانیم به نقاطی از گرسنگی فوق العاده برسیم و کنترل غذا را از دست بدهیم ، هنگام خواب احساس خواب آلودگی ، نفخ و بیش از حد سیری داشته باشیم ، دائماً بیش از حد غذا بخوریم یا کافی نباشیم ، لیست همچنان ادامه دارد.

برای جلوگیری از این اتفاق ، ما واقعاً می خواهیم با علائم فیزیکی گرسنگی آشنا شویم.

علائم فیزیکی رایج گرسنگی

وقتی علائم گرسنگی و سیری خود را بررسی می کنید ، می توانید تشخیص دهید که واقعاً گرسنه هستید و به انرژی نیاز دارید.

در زیر برخی از رایج ترین علائم فیزیکی گرسنگی را مشاهده می کنید.

خستگی و کمبود انرژی

آیا تا به حال احساس کرده اید که تازه ترک کرده اید؟ با وجود اینکه خوب خوابیده اید خسته شده اید؟ خواب آلود ، با وجود اینکه کار خاصی نکرده اید؟

این یکی از نشانه های گرسنگی جسمی است.

ما دائما در مورد نیاز به انرژی در بدن صحبت می کنیم. خوب ، به انرژی = غذا فکر کنید. وقتی غذای کافی (و در نتیجه انرژی) دریافت نمی کنیم ، بدن می تواند کاملاً شکننده شود.

کارهای روزمره کمی سخت تر است و ما نمی توانیم آن را کنار بگذاریم. تنها راه رهایی از آن خوردن غذای مغذی است!

دفعه بعد که احساس خستگی و کمبود انرژی می کنید ، حتما ثبت نام کنید تا ببینید آیا این نشانه جسمانی گرسنگی است.

معده عصبانی می شود

آسان است ، درست است؟

اگر معده شما غرش می کند یا غرغره می کند و چنین درد شدیدی را احساس می کنید ، بدن شما سعی می کند به شما بگوید که به غذا نیاز دارد.

من به شما قول می دهم ، مهم نیست چند رژیم غذایی ، سم زدایی یا پاک کننده به شما بگوید که این نکات را برای x ساعت نادیده بگیرید ، این کار مفید و نادرست نیست.

وقتی احساس درد می کنیم ، آنچه اتفاق می افتد این است که ماهیچه معده وقتی خالی است منقبض می شود. دفعه بعد که معده شما غرغر می کند ، به آن گوش دهید و با خوردن یک غذای اصلی پنج تایی به آن پاسخ دهید!

سردرد و لرزش دست

وقتی گرسنه هستیم و مدتی غذا نخورده ایم ، ممکن است قند خون ما افت کند. اکنون که قند خون شما پایین است ، بدن شما به مغز شما سیگنال می دهد و به شما اطلاع می دهد که به انرژی یا غذای بیشتری احتیاج دارید.

هنگامی که این اتفاق می افتد ، رگ های خونی تنگ می شوند و فشار خون ممکن است افزایش یابد. نمره نهایی؟ سردرد

همچنین ، هنگامی که قند خون ما پایین است ، اغلب ما احساس لرز و ناراحتی می کنیم.

اگر اغلب همراه با لرزش دست ها دچار سردرد می شوید ، بدن شما ممکن است سعی کند به شما بگوید که به غذا نیاز دارد. این ممکن است یکی از علائم فیزیکی گرسنگی شما باشد.

مه مغزی و عدم تمرکز

این دو نیز با قند خون پایین ارتباط دارند. وقتی بدن انرژی مورد نیاز خود را از غذا دریافت نمی کند ، مغز نیز انرژی لازم برای عملکرد صحیح را دریافت نمی کند.

در نتیجه ، همه چیز می تواند مبهم باشد! ممکن است احساس کنید افکار شما کمی کندتر از حد معمول پیش می رود یا نمی توانید مثل همیشه روی کارهای معمول تمرکز کنید.

بدن شما با عملکرد پایین تر سعی می کند به شما بگوید که برای افزایش قند خون به مواد مغذی بیشتری نیاز دارد.

تحریک پذیری

همه با تجربه هستند “جا رختی” زودتر وقتی غمگین ، تحریک پذیر ، ناامید و گاهی بی نهایت سخت و بی دلیل هستید. آیا واقعا چیزی شما را اذیت می کند؟ مشکلی هست؟ نه ، فقط گرسنگی است.

بدن شما فاقد انرژی و تغذیه است ، که باعث کاهش مجدد قند خون شما می شود. وقتی قند خون پایین است ، واکنش احساسی بدون دلیل خوب برای ما بسیار آسان تر است.

اگر متوجه شدید که این اتفاق اغلب زمانی رخ می دهد که مدت زیادی بدون غذا بوده اید ، یکی از علائم گرسنگی در بدن شما ممکن است این باشد:جا رختی یا تحریک پذیری

نشانه هایی که ممکن است به دلیل گرسنگی اشتباه باشند ، اما وجود دارد “گرسنگی سر”

اما اگر فرض کنیم در حال تجربه یک علامت فیزیکی گرسنگی هستیم ، در حالی که در واقع این چیز دیگری است ، چه اتفاقی می افتد؟ ما آن را صدا می کنیم “گرسنگی سر”.

گرسنگی سر زمانی است که یک موقعیت ، احساسات یا احساس خاص تعیین کننده واکنش در زمان جستجوی غذا است.

در زیر برخی از رایج ترین علائم آنچه ما می نامیم آمده است گرسنگی سربه

هوس های ناگهانی

گاهی اوقات به طور اتفاقی با خود فکر کنید: “خدایا ، من برای او می کشم [insert craved food item here]”کاملاً غیر منتظره؟

این یک هوس است! قبل از غوطه ور شدن در این مورد ، سناریوهای آناتومیکی خاصی وجود دارد که می تواند باعث هوس شود ، و این در واقع می تواند مربوط به گرسنگی فیزیکی باشد. بنابراین اگر می خواهید بیشتر بدانید و هنوز این کار را نکرده اید ، به اینجا بروید و در مورد آنچه هوس های شما می تواند به شما بگوید بیشتر بیاموزید.

اما در بیشتر موارد ، این طعم و تجربه غذایی است که ما میل داریم ، نه تغذیه فیزیکی از طریق غذا. وقتی می خواهیم غذا بخوریم ، می خواهیم غذا بخوریم ، این یک نشانه است گرسنگی سربه

خستگی جسمی یا روحی

آیا تا به حال از نظر جسمی یا روحی آنقدر خسته شده اید که فقط می خواهید چیزی بخورید تا احساس بهتری داشته باشید؟ آره گرسنگی سربه

حالا ، من می گویم کمی مشکل است. این امکان وجود دارد که از نظر جسمانی گرسنه خستگی باشید. با این حال ، اغلب هنگامی که ما از نظر روحی یا جسمی خسته هستیم و هیچ نشانه جسمانی از گرسنگی نشان نمی دهیم ، ممکن است غذا خوب به نظر برسد.

وقتی به دلیل احساسات یا احساسات به طور ناخودآگاه به دنبال غذا می گردیم ، واقعاً به علائم گرسنگی بدن گوش نمی دهیم.

بدون استرس معرفی شد

این بسیار شبیه به مثال قبلی ما است! ما وقتی استرس را تجربه می کنیم می توانیم همان کاری را انجام دهیم که وقتی احساس خستگی می کنیم.

استرس ناخوشایند و ناخوشایند است. از سوی دیگر ، خوردن غذاهای خوشمزه راحت و بسیار لذت بخش است. ایجاد عادت برای جستجوی غذا در شرایط استرس زا بسیار آسان است.

ما به آن استرس خوردن می گوییم!

وقتی استرس حل نشده باقی بماند ، از بین می رود و ما به دنبال راههای سریع و آسان برای کاهش آن هستیم. غذا یکی از این ابزارهاست. گرسنگی به عنوان وسیله استرس وسیله ای است گرسنگی سر به جای گرسنگی فیزیکی

افزایش احساسات

بالاخره ما احساساتی داریم. آیا تا به حال آنقدر ناراحت ، عصبانی ، افسرده یا ناامید شده اید که مجبور شدید یک کوکی بگیرید؟

پس از دو مثال آخر ، من فکر می کنم درک این که این یک مثال است ، چندان دشوار نیست گرسنگی سر مانند استرس ، وقتی احساسات از بین نمی روند ، می توانیم آنها را از طریق غذا کاهش دهیم.

یاد بگیرید که با علائم جسمانی گرسنگی سازگار شوید

هدف این است که واقعاً با گرسنگی فردی و حتی علائم سیری خود هماهنگ شوید. برای آشنایی با علائم فیزیکی گرسنگی که به طور منظم تجربه می کنید. وقتی این کار را انجام دهید ، می توانید به راحتی عاقلانه غذا بخورید.

در روش تغذیه آگاهانه ، اعضای ما ابزارها و منابع لازم را برای بهبود این نشانه گرسنگی بدن خود فراهم می کنند تا بتوانند با توجه به منحصر به فرد بودن خود از دانستن زمان غذا خوردن ، چه چیزی و چقدر غذا خوردن مطمئن باشند. نیاز به آن لحظه

داشتن چنین مهارت تقویتی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *