آیا موز چاق کننده است یا لاغر کننده؟ || آیا موز چاق کننده است یا لاغر کننده؟

دسته‌بندی نشده


برای افرادی که به رژیم غذایی خود اهمیت می دهند مهم است که بدانند موز غلیظ یا لاغر می شودبه اغلب به افرادی که می خواهند سلامت خود را بهبود بخشند توصیه می شود که میوه و سبزیجات بیشتری بخورندبه با این حال ، برخی از مردم نگران هستند که میوه های سرشار از قند مانند موز ممکن است چاق شوند. اکثر میوه ها حدود 90 درصد کربوهیدرات دارند ، به این معنی که قند بیشتری دارند. میوه بخش مهمی از رژیم متعادل است زیرا مزایای تغذیه ای حیاتی را برای بدن فراهم می کندبه

موز سرشار از مواد مغذی است و فواید زیادی برای سلامتی داردبه آنها سرشار از فیبر و کربوهیدرات و برخی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری هستندبه بیشتر کربوهیدرات های موجود در موز رسیده ساکارز ، گلوکز و فروکتوز هستند. از طرفی چربی و پروتئین موز من هستندبه

موز همچنین حاوی بسیاری از ترکیبات مفید و آنتی اکسیدان ها از جمله دوپامین و کاتچین است. موز حاوی کربوهیدرات ، فیبر و برخی مواد مغذی ضروری و آنتی اکسیدان ها است. موز متوسط ​​حدود 105 کالری تأمین می کند و فیبر بالایی دارد.

همین حالا با مشاوران پزشک خود به صورت آنلاین مشورت کنید

موز چقدر انرژی به بدن می دهد؟

موز متوسط ​​حدود 7 درصد از کالری توصیه شده روزانه را تأمین می کندبه فیبر نقش مهمی در سلامت دستگاه گوارش دارد. خوردن فیبر زیاد حتی با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، دیورتیکولیت و برخی از سرطان ها مرتبط است. مقدار مناسب فیبر نیز با کاهش وزن ارتباط دارد.

2009 این مطالعه میزان مصرف 252 زن را در طول 20 ماه تخمین زد. محققان دریافتند که به ازای هر گرم فیبر اضافی که زنان در روز مصرف می کردند ، وزن بدن آنها حدود 0.55 پوند (0.25 کیلوگرم) کمتر بود.

محققان معتقدند که فیبر به شما این امکان را می دهد تا مدت بیشتری احساس سیری کنیدبه

آیا شاخص گلیسمی موز کم است یا زیاد؟

آیا موز چاق کننده است یا لاغر کننده؟  |  دکتر

شاخص قند خون موز پایین است ، اما بستگی به رسیدن آن دارد. قند خون (دادن) این اندازه گیری میزان غذا است که قند خون شما را افزایش می دهد. اگر نمره غذا کمتر از 55 باشد ، دادن کم در نظر گرفته شده است. نمره به طور متوسط ​​56-69 و 70 یا بیشتر استبه

غذاهای سرشار از قندهای ساده به سرعت جذب می شوند و دادن آنها زیاد هستند زیرا قند خون را حتی بیشتر افزایش می دهندبه غذا بخور دادن بالا بودن آن با افزایش وزن و خطر چاقی ، دیابت نوع 2 ، بیماری قلبی و سکته همراه است.

غذاهایی که کربوهیدرات آنها به تدریج جذب می شود دادن آنها پایین تر هستند و سطح قند خون را ثابت نگه می دارند. از آنجا که موز حاوی 90 درصد کربوهیدرات است ، گاهی اوقات میوه هایی محسوب می شود که قند بالایی دارند.

اما نتیجه دادن بسته به میزان رسیدن ، موز بین 42 تا 62 متغیر است. این بدان معناست که قند خون آنها پایین تا متوسط ​​است.

غذا با دادن ته ته ، مانند موز ، می تواند به شما در احساس سیری و حفظ سطح قند خون ثابت کمک کند. این به احتمال زیاد باعث کاهش وزن در طول زمان می شود. شاخص گلیسمی موز کم تا متوسط ​​است (دادن) Ar سطح قند خون آنها و اثرات قند خون بالا با بلوغ افزایش می یابدبه

موز رسیده بهتر است یا نارس؟

هرچه موز سبزتر باشد ، نشاسته مقاومت بیشتری دارد. نوع کربوهیدرات موجود در موز بستگی به میزان رسیده بودن آن دارد. موز سبز نارس حاوی نشاسته مقاوم و موز زرد رسیده حاوی قندهای طبیعی است.به نشاسته مقاوم گلوکز زنجیره بلند در برابر هضم مقاوم است. آنها به عنوان یک فیبر محلول در بدن عمل می کنند و مزایای سلامتی زیادی از جمله کاهش وزن و قند خون را ارائه می دهند.

نشاسته مقاوم همچنین می تواند جذب قند را از غذاها کند کند. این کار قند خون شما را ثابت نگه می دارد و احساس سیری می کنید. علاوه بر این ، نشاسته مقاوم می تواند چربی سوزی را افزایش دهد.

موز رسیده دارای دادن آنها بلندتر از موز سبز هستند. هنگام رسیدن موز ، قند افزایش می یابد ، که به نوبه خود بر قند خون تأثیر می گذاردبه به طور کلی موز قند خود را به تدریج آزاد می کند.

در مطالعه ای روی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و کلسترول بالا ، افزودن 250 گرم موز به صبحانه شرکت کنندگان به مدت 4 هفته منجر به کاهش قابل توجه قند و کلسترول ناشتا شد.

موز باعث افزایش یا کاهش وزن می شود؟

آیا موز چاق کننده است یا لاغر کننده؟  |  دکتر

میوه ها و سبزیجات همیشه بهترین انتخاب برای حفظ سلامتی و تناسب اندام هستند. با این حال ، موز همیشه در مورد چاق شدن یا کمک به کاهش وزن بحث برانگیز بوده است.

گفته می شود خوردن موز و شیر برای چند روز می تواند مقداری از چربی بدن را کاهش دهد. متخصصان تغذیه همچنین خوردن حداقل یک موز در روز را توصیه می کنند. از سوی دیگر ورزشکاران موز را به عنوان غذای قبل از تمرین برای افزایش انرژی و عضله سازی می خورند.

نیمی از کربوهیدرات های یک موز رسیده قند (14.4 گرم) است که انرژی سریع را برای بهبود عملکرد ورزشکاران فراهم می کند. موز سبز حاوی نشاسته مقاوم است (RS) و مقدار زیادی فیبر. پس از تخمیر روده ، RS اسید چرب زنجیره ای کوتاهی به نام بوتیرات تولید می کند. بوتیرات سلامت روده را بهبود می بخشد و از یبوست محافظت می کند.

مطالعه ای توسط دانشگاه بریگهام یانگ نشان داد که افزایش فیبر به کاهش وزن و کالری اضافی کمک می کند. موز همچنین باید مقدار زیادی پتاسیم را کاهش دهد BMI و وزن کمک می کند.

موز در چه شرایطی لاغر می شود؟

موز یک میوه همه کاره است که می توان آن را در وعده های محدود برای کاهش یا حفظ وزن مصرف کرد. آن را به عنوان میان وعده بخورید ، نه یک وعده غذایی کاملبه

  • موز منبع غنی از فیبر است که حجم زیادی به غذا می بخشد و کالری های غیر ضروری را کاهش می دهد. با خوردن یک موز متوسط ​​به عنوان میان وعده می توانید وزن خود را کاهش دهیدبه
  • موز به دلیل کالری بالا شناخته شده است. با این حال ، یک موز معمولی دارای کربوهیدرات و قندهایی است که به راحتی قابل هضم هستند و نسبت به سایر تنقلات شیرین رضایت بخش و بهتر هستند.
  • نشاسته مقاوم (RS) در موزهای خام و رسیده باعث اکسیداسیون چربی می شود ، تجمع چربی در سلول های چربی را کاهش می دهد و می تواند باعث کاهش وزن شود.
  • موز کالری و قند بالایی دارد. از آنجا که منبع مقرون به صرفه انرژی است ، استقامت ورزشکاران را افزایش می دهد. بنابراین ، خوردن موز در کنار سایر غذاهای سالم یا مکمل های پروتئینی به شما در افزایش وزن کمک می کندبه

چگونه موز بخوریم تا لاغر شویم؟

آیا موز چاق کننده است یا لاغر کننده؟  |  دکتر

اکنون که می دانید موز چگونه می تواند به کاهش و افزایش وزن شما کمک کند ، بیایید ببینیم چگونه می توانید از آن برای هر دو منظور استفاده کنید.به موز سرشار از فیبر است. خوردن موز به عنوان میان وعده یا قبل از تمرین ، به تامین مواد مغذی لازم برای احساس سیری و انرژی کمک می کند.به

موز کالری بالایی دارد ، بنابراین خوردن موز یک روش قدیمی برای افزایش وزن است. بهترین راه برای افزودن موز به رژیم غذایی معمول کاهش وزن ، افزودن آنها به کوکتل یا میلک شیک است.به

موز چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

موز علاوه بر افزایش وزن و کاهش وزن ، فواید دیگری برای سلامتی دارد.

  • موز حاوی پکتین و نشاسته مقاوم است که تخلیه معده را کند می کند ، تحمل گلوکز را بهبود می بخشد و به تنظیم سطح متوسط ​​گلوکز کمک می کند. با این حال ، برای برنامه ریزی یک رژیم متعادل با موز برای بیماران دیابتی ، همیشه با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.به
  • نشاسته فرآوری نشده در موزهای فرآوری نشده از هضم در روده کوچک جلوگیری می کند و برای تشکیل اسیدهای چرب کوتاه زنجیره تخمیر می شود. این جریان خون را به روده بزرگ افزایش می دهد و سلامت روده را بهبود می بخشد.
  • موز منبع غنی پتاسیم است. پتاسیم از قلب محافظت می کند و خطر سکته مغزی را کاهش می دهد ، به ویژه در زنان مسن.
  • ترکیبات فعال بیولوژیکی موجود در موز سلامت کلی را بهبود می بخشد. آنها شیوع بیماریهای دژنراتیو و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهند.

دستور موز برای کاهش وزن

موز خرد شده ، یک لیوان شیر و یخ را در مخلوط کن بریزیدبه قسمتی از بستنی و4-5 بادام را اضافه کنیدبه مواد را مخلوط کنید تا مایع یکدست و غلیظ شودبه کوکتل را در لیوان ها بریزید و در صورت لزوم شکر را اضافه کنیدبه

همچنین می توانید طعم های مختلف بستنی را امتحان کرده و انواع میوه های خشک مانند کشمش ، گردو و بادام زمینی را برای افزایش غنای و ارزش غذایی شیک موز اضافه کنید. میلک شیک نه تنها خوشمزه است بلکه ارزش تغذیه ای فوق العاده ای نیز دارد.

موز برای کاهش وزن چه موقع بخوریم؟

آیا موز چاق کننده است یا لاغر کننده؟  |  دکتر

برای افزایش انرژی ، موز را به عنوان میان وعده صبح یا قبل از تمرین بخورید. می توانید یک موز متوسط ​​به عنوان میان وعده صبحانه بخورید تا متابولیسم بدن شما شروع شود و خلق و خوی شما بهبود یابد.به

برای افزایش وزن روزانه چند عدد موز بخورم؟

موز جزو غذاهایی نیست که به شما اجازه می دهد وزن خود را افزایش دهید مگر اینکه با یک مکمل کوکتل یا پروتئین ترکیب شده و کل کالری خود را افزایش دهید. ترکیب کوکتل موز با تمرینات وزنه ای به شما در افزایش وزن کمک می کندبه

هضم شکر موز هنگام خوردن در شب دشوار است. بنابراین ، اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، خوردن موز در شب توصیه نمی شودبه

آخرین کلمه

موز سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی (عناصر کمیاب) است. این عناصر کمیاب به عنوان کوفاکتور (ترکیبات شیمیایی غیر پروتئینی که فعالیت آنزیمی را برای آزادسازی انرژی تسریع می کند) در متابولیسم گلوکز و دریافت انرژی عمل می کنند. این به کاهش خطر چاقی و دیابت کمک می کند. موزهای رسیده و نارس دارای شاخص گلایسمیک پایین و شاخص اشباع بالایی هستند. یک مطالعه در اسپانیا نشان داد که رژیم غذایی با دادن انرژی کم نسبت به رژیم کم چرب موثرتر است دادن ظهور کرده.

پیوندها:

https://www.stylecraze.com/articles/is-banana-a-weight-loss-or-a-weight-gain-fruit/

https://www.healthline.com/nutrition/bananas-and-weight

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *