آیا سطح کلسترول شما از سقف عبور می کند؟

یک رژیم غذایی متعادل می تواند به کاهش سطح کلسترول کمک کند.

برای حفظ یک زندگی سالم و طبیعی، بررسی سطح کلسترول در بدن الزامی است. و برای انجام این کار بسیار ضروری است که میزان مصرف غذا را بررسی کنید. اگرچه حفظ یک رژیم غذایی سالم همیشه بی خطر است، اما گاهی اوقات ممکن است وعده های غذایی خاصی وجود داشته باشد که ممکن است منجر به افزایش سطح کلسترول شود. بنابراین برای حفظ سطح متعادل کلسترول، باید یک تمرین منظم داشته باشید که یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید که به کنترل مداوم سطح کلسترول کمک کند.

بله، رژیم های غذایی خاصی وجود دارند که در صورت رعایت دقیق می توانند به کاهش سطح کلسترول کمک کنند.

در مرحله اول استفاده از روغن پخت و پز تصفیه شده باید با روغن زیتون یا روغن کانولا جایگزین شود که دارای چربی های چند غیراشباع بالایی است که قلب را سالم نگه می دارد.

ثانیاً می‌توان مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای کاهش سطح کلسترول اضافه کرد، زیرا حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی است که برای جلوگیری از هر گونه بیماری مزمن لازم است. اگرچه سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی، کلم بروکلی، هویج، کلم پیچ، کرفس، نخود سبز، بامیه، چغندر و ازگیل ممکن است کمیاب به نظر برسند اما در کاهش سطح کلسترول بسیار مفید هستند. به طور مشابه میوه هایی مانند سیب، موز، شاه توت، گیلاس، انجیر خشک، انگور، انبه و پاپایا نیز در کاهش خطر ابتلا به کلسترول بالا نقش دارند.

ثالثاً خوردن یک وعده غذایی جو دوسر با شیر بدون چربی برای صبحانه راه دیگری برای کاهش سطح کلسترول است. همیشه بهتر است از خوردن گرانولا، غلات داغ و غلات حاوی نارگیل در وعده صبحانه خودداری کنید. در صورت لزوم می توانید سفیده تخم مرغ و جایگزین های تخم مرغ کم کلسترول را نیز برای صبحانه مصرف کنید.

یکی دیگر از رژیم‌های متعادل برای کاهش کلسترول می‌تواند شامل مرغ یا بوقلمون با پوست کنده، گوشت‌هایی با حداقل سنگ مرمر که به از بین بردن چربی اضافی بدن کمک می‌کند و غذاهای دریایی که شامل ماهی‌هایی مانند سالمون، اره‌ماهی و ماهی خال مخالی است که حاوی بالاترین روغن ماهی است.

ترک این رژیم های غذایی اصلی حتی دسرهای بدون چربی و آبگوشت کم نمک می تواند بخشی از یک رژیم غذایی کم کلسترول باشد.