آیا رژیم غذایی میوه ای برای کاهش وزن مفید است؟ | همه چیز در مورد تغذیه میوه

دسته‌بندی نشده


رژیم میوه چیست؟

رژیم میوه یک رژیم گیاهی بسیار محدود است. این رژیم غذایی تمام محصولات حیوانی ، حتی لبنیات را حذف می کند. افرادی که این رژیم را انتخاب می کنند از غذاهایی استفاده می کنند که حاوی میوه های خام هستند. به دنبال این رژیم ، افراد مجاز به خوردن سبزیجات ، میوه های خشک ، آجیل و دانه ها هستند.

غذاهای دیگر از جمله غلات ، حبوبات و قارچ در این رژیم به مقدار بسیار کم مصرف می شوند. علاوه بر این ، هرگونه غذای پخته ، از جمله میوه های پخته شده ، در طول این رژیم ممنوع است.

به دلیل این محدودیت ها ، بحث های زیادی در مورد تغذیه میوه ها وجود دارد ، برخی معتقدند که این رژیم دارای خطرات است و فرد از کمبودهای تغذیه ای رنج می برد ، در حالی که برخی دیگر معتقدند رژیم میوه یک رژیم کاملا مناسب برای تناسب اندام و لاغری است. در ادامه مقاله ، به طور کامل با رژیم میوه آشنا می شویم.

هیچ رژیم غذایی خاصی برای میوه وجود ندارد و هیچ تعریف خاصی از رژیم غذایی میوه وجود ندارد و افرادی که این رژیم را انتخاب می کنند 70-80 درصد از کالری روزانه خود را از میوه دریافت می کنند.

انتخاب رژیم میوه خطرات خود را دارد ، یکی از مهمترین آنها تغذیه نامناسب است ، بنابراین اگر قصد دارید رژیم میوه انتخاب کنید ، حتماً با پزشک مشورت کنید. پزشک به شما کمک می کند رژیم غذایی خود را بدون آسیب رساندن به سلامتی یا کمبود مواد مغذی ادامه دهید.

رژیم میوه چه فوایدی دارد؟

اگر میوه به اندازه کافی خورده شود ، بخشی سالم و مغذی از رژیم غذایی است. برخی از فواید خوردن میوه عبارتند از:

• میوه ها حاوی فیبر هستند که به کاهش کلسترول و دفع مدفوع کمک می کند. سیب ، گلابی ، تمشک و توت سیاه نمونه هایی از میوه های پر فیبر هستند.

پرتقال ، فلفل قرمز و توت فرنگی منابع خوبی از ویتامین C هستند. این میوه ها به حفظ سلامت دندان ها و لثه ها کمک می کند. علاوه بر این ، ویتامین C به حفظ سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

موز ، طالبی و انبه نمونه هایی از میوه های غنی از پتاسیم هستند که به حفظ فشار خون سالم و تنظیم مایعات بدن کمک می کند.

پرتقال و میوه ها ، مانند انبه ، منابع غنی از فویل هستند. فولات به تولید گلبول های قرمز در خون کمک می کند و به رشد سالم جنین کمک می کند.

آلو سیاه و انواع توت ها میوه های غنی از آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها از تشکیل رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری می کنند ، از پوست محافظت می کنند و با بیماری های مختلف مبارزه می کنند.

خطرات رژیم میوه

رژیم میوه چه خطری دارد؟

میوه دارای برخی مواد مغذی لازم برای بدن است ، از جمله:

• پروتئین
• چربی
• ویتامین B ، به ویژه ویتامین B12
• اهن
• کلسیم
• ویتامین دی.
• اسیدهای چرب امگا 3

این مواد مغذی و ویتامین ها نقش مهمی در عملکرد بدن دارند. کمبود آنها مشکلات متعددی را در بدن ایجاد می کند ، از جمله:

پوست خشک و موهای شکننده
• خستگی شدید
• بدخلقی
افسردگی
ضعف استخوان
کاهش ایمنی بدن
• ضعف عضلانی
• مشکلات شناختی
• سایر پیامدهای تهدید آمیز

کاهش پروتئین در بدن

کمبود پروتئین یکی از مهمترین خطرات رژیم میوه خواری است. در حالی که می توانید هر روز با انتخاب رژیم میوه مقداری آجیل و آجیل بخورید ، پروتئین کافی برای حفظ سلامت بدن شما وجود ندارد.

بر اساس سال 2016 در این مطالعه ، مصرف پروتئین مناسب برای بزرگسالان به شرح زیر است:

بزرگسالانی که زیاد ورزش نمی کنند: 0.8 تا 1 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن
فعالیت بدنی متوسط ​​برای بزرگسالان: 1.3 گرم پروتئین در هر کیلوگرم
بزرگسالان با سطح فعالیت بدنی بالا: 1.6 گرم پروتئین در هر کیلوگرم وزن بدن

کمبود پروتئین در رژیم غذایی میوه مشکلاتی را ایجاد می کند ، از جمله:

• التهاب
• کم خونی
تضعیف سیستم ایمنی بدن
• ضعف جسمانی
مشکلات عروقی که منجر به مشکلات قلبی عروقی می شود
• مشکلات رشد جسمی

به دلیل محدودیت در تغذیه میوه ها ، سوء تغذیه یکی از نگرانی های اصلی است. علاوه بر این ، بدن می تواند بسیار گرسنه باشد. در چنین شرایطی بدن سعی می کند مواد مغذی انباشته را حفظ کند و در نتیجه متابولیسم بدن کاهش می یابد.

علاوه بر این ، رژیم میوه باعث کم خونی ، خستگی شدید و ضعف سیستم ایمنی بدن می شود. با گذشت زمان ، کمبود کلسیم می تواند منجر به پوکی استخوان شود.

نکته دیگر در مورد رژیم میوه این است که مقدار زیادی قند دارد ، اگرچه این قندها طبیعی هستند ، اما این رژیم برای افراد مبتلا به دیابت ، افراد مستعد دیابت و همچنین افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک یا کسانی که مقاومت به انسولین دارند مناسب است. مفید نیست

هیچ قاعده خاصی در رژیم میوه وجود ندارد ، بنابراین باید بتوانید این رژیم را با نیازهای تغذیه ای خود تطبیق دهید. برای این کار ، مصرف میوه را به 50 درصد کاهش دهید و منابع پروتئینی مانند آجیل یا سبزیجات و مکمل های مختلف را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا کمبودهای تغذیه ای میوه جبران شود.

رژیم میوه

رژیم غذایی میوه ای را شروع کنید

اگر می خواهید رژیم میوه ای را شروع کنید ، آن را به تدریج شروع کنید. تغییر رژیم غذایی به طور ناگهانی اتفاق نمی افتد ، به تدریج رژیم قبلی را کنار بگذارید و عادات غذایی خود را تغییر دهید. برای این کار ، غذاهای زیر را به تدریج حذف یا کاهش دهید:

• الکل
• محصولات با منشاء حیوانی
• غلات
غذاهای فراوری شده
• کافئین
علاوه بر این ، شما باید غذاهای زیر را در رژیم غذایی خود قرار دهید:
• میوه سبز
• آجیل و آجیل
• غلات
• سبزیجات

پس از شروع رژیم میوه ، می توانید در سه وعده میوه های مختلف بخورید یا می توانید با وعده های غذایی بیشتر یک وعده سبک تر بخورید. گروه های مختلفی که می توانید میوه های مورد نظر خود را از بین آنها انتخاب کنید عبارتند از:

میوه های ترش مانند پرتقال ، گریپ فروت ، گوجه فرنگی ، توت و آلو
میوه های کم اسید مانند سیب ، زردآلو ، تمشک و گیلاس
میوه های چرب مانند آووکادو ، زیتون و نارگیل
• میوه های شیرین مانند موز ، خرما ، انجیر و انگور
• میوه های نشاسته ای مانند کدو تنبل
• طالبی و خربزه
• میوه هایی که در گروه سبزیجات مانند خیار و فلفل نیز قرار دارند

نوشیدنی های این رژیم شامل آب ، شیر نارگیل و مقدار کمی آب طبیعی است.

نکته دیگر این است که فقط رعایت رژیم غذایی سالم کافی نیست ، فعالیت بدنی نیز یکی از مهمترین مسائل در حفظ سلامتی است. رژیم میوه ای باعث کاهش انرژی می شود و انرژی کافی برای ورزش باقی نمی گذارد. اگر این وضعیت را دارید ، بهتر است رژیم غذایی خود را کمی تغییر دهید ، کاهش انرژی بدن مسئله بسیار مهمی است.
هدف شما هنگام انتخاب رژیم غذایی خاص یکی از موارد زیر است: کاهش وزن ، بهبود سلامت کلی ، یا انتخاب شیوه زندگی سالم و طبیعی. هدف هر چه باشد ، بهتر است قبل از شروع با پزشک مشورت کنید. اگر بیماری خاص ، رژیم غذایی یا دارویی دارید ، بسیار مراقب باشید زیرا این رژیم تأثیر دارو را تغییر داده یا وضعیت را بدتر می کند.

برای کاهش وزن چه میوه هایی بخوریم؟

میوه یک میان وعده سالم غنی از انواع ویتامین ها ، فیبر و سایر مواد مغذی است که یک رژیم سالم را تکمیل می کند.

علاوه بر این ، این میوه کم کالری و فیبر بالایی دارد که برای کاهش وزن بسیار مفید است. در واقع خوردن میوه باعث کاهش وزن بدن می شود و خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند دیابت را کاهش می دهد.
فشار خون بالا ، سرطان و بیماری های قلبی.

در اینجا میوه هایی وجود دارد که برای کاهش وزن بسیار مفید هستند:

گریپ فروت

گریپ فروت یکی از مهمترین میوه ها برای کاهش وزن است. نیمی از گریپ فروت تنها 39 کالری دارد و 65 درصد از نیاز روزانه به ویتامین C و گریپ فروت قرمز 28 درصد از ویتامین A مورد نیاز روزانه را تأمین می کند.

ویژگی دیگر گریپ فروت این است که دارای شاخص گلیسمی GI پایین است ، به این معنی که دیرتر وارد جریان خون می شود. رژیم غذایی با شاخص گلیسمی پایین به کاهش و حفظ وزن کمک می کند.
مطالعات نشان داده است که خوردن گریپ فروت یا نوشیدن آب گریپ فروت قبل از هر وعده غذایی میزان کالری دریافتی و وزن بدن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و سطح کلسترول را در عرض 12 هفته بهبود می بخشد.

گریپ فروت را می توان به تنهایی یا همراه با سالاد میل کرد.

سیب

سیب یک میوه کم کالری و پر فیبر است ، هر سیب بزرگ دارای 116 کالری و 5.4 گرم فیبر است. این میوه به کاهش وزن نیز کمک می کند.

میوه هایی مانند سیب به شما احساس سیری می دهند و باعث می شود کمتر در طول روز غذا بخورید. لازم به ذکر است که سیب سه برابر پر از یک تکه شکلات است. بهتر است میوه های سیب را بخورید تا برای کاهش اشتها فقط آب آنها را بنوشید.

انواع مختلف توت

توت ها یک ماده مغذی کم کالری هستند. نصف وعده بلوبری (74 گرم) تنها 42 کالری دارد ، در حالی که 12 درصد ویتامین C و منیزیم و همچنین 18 درصد ویتامین K مورد نیاز روزانه را تأمین می کند.
یک وعده توت فرنگی (معادل 152 گرم) حاوی 50 کالری و 3 گرم فیبر غذایی و همچنین 150 درصد ویتامین C و 30 درصد منیزیم مورد نیاز در روز است.

توت ها اشباع شده اند و خوردن این میوه ها سطح کلسترول و فشار خون را کاهش می دهد و التهاب را کاهش می دهد ، که در کاهش همه این عوامل در افراد دارای اضافه وزن بسیار مثر است.

میوه سنگی یا میوه آلو

میوه سنگی یا میوه آلو میوه های فصلی هستند که نمونه هایی از این نوع میوه ها هستند: آلو ، هلو ، گیلاس و زردآلو. این میوه ها دارای شاخص گلیسمی بالا ، کالری کم و سرشار از ویتامین A و C هستند که برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند انتخاب خوبی است.

کیوی

کیوی میوه های مغذی است که سرشار از ویتامین C ، ویتامین E ، اسید فولیک و فیبر است و فواید سلامتی زیادی نیز دارد. خوردن کیوی به کاهش فشار خون و کاهش سایز کمر کمک می کند. این میوه به کنترل قند خون ، بهبود کلسترول و محافظت از سلامت روده کمک می کند.

کیوی دارای شاخص گلیسمی پایین و فیبر زیاد است و در روند کاهش وزن بسیار مثر است.

رنگی

خربزه کالری کمی دارد و آب زیادی دارد و آن را به میوه ای موثر برای کاهش وزن تبدیل کرده است. خربزه کالری کمی دارد اما سرشار از مواد مغذی مانند فیبر ، پتاسیم ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین C ، بتا کاروتن و لیکوپن است. هندوانه یکی دیگر از میوه های مشابه خربزه است.

علاوه بر همه موارد فوق ، هیدراتاسیون بیش از حد به کاهش وزن بدن کمک می کند. با این حال ، توجه داشته باشید که هندوانه دارای شاخص گلیسمی بالا است ، بنابراین باید آن را به صورت متعادل بخورید.

نارنجی

پرتقال مانند دیگر مرکبات ، کالری کمی دارد اما ویتامین C و فیبر بالایی دارد. علاوه بر این ، مرکبات ، به ویژه پرتقال ، بسیار اشباع شده اند ، اما بیشتر مردم تمایل دارند آب پرتقال بنوشند و پرتقال های سالم بسیار مغذی تر و مفیدتر از آب پرتقال هستند.

موز

در روند کاهش وزن ، بسیاری از مردم از خوردن موز به دلیل داشتن قند و کالری زیاد اجتناب می کنند. اگرچه موز کالری بیشتری نسبت به سایر میوه ها دارد ، این میوه مغذی منبع پتاسیم است و همچنین سرشار از منیزیم ، فیبر ، غنی از آنتی اکسیدان ها ، ویتامین A ، B6 و ویتامین C است.

شاخص گلیسمی پایین در موز به کنترل سطح انسولین و حفظ وزن کمک می کند ، مخصوصاً برای افراد مبتلا به دیابت ، و اگر افراد دارای کلسترول بالا روزانه موز بخورند ، سطح قند خون و کلسترول آنها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

برای هر رژیم غذایی ، کاهش وزن موز یک میوه ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *