آیا حداقل میزان چربی اشباع شده برای افراد سالم لازم است؟ : تغذیه

دسته‌بندی نشده


چربی های اشباع شده اصلی ترین مواد مغذی نیستند و بر خلاف مواد مغذی اصلی ، از لحاظ نظری هیچ حد پایینی وجود ندارد که علائم کمبود آن کمتر از آن باشد. از سوی دیگر ، ما به مقدار مشخصی کالری نیاز داریم و چربی اشباع شده ممکن است سالم تر از جایگزین ها باشد. به عنوان مثال ، نه تنها پروتئین مورد نیاز ما ، بلکه پروتئین اضافی نیز سیستم را با نیاز به حذف نیتروژن اضافی پیچیده می کند. کربوهیدراتها متفاوت هستند ، اما دریافت بیشتر کالری شما از کربوهیدراتها ، به ویژه کربوهیدراتهای معمولی ، می تواند منجر به مقاومت به انسولین شود و چون ممکن است به اندازه کافی راضی نباشند ، پرخوری کنید. چربی اشباع نشده بیش از حد از نیازهای اولیه می تواند اثر اکسیداتیو داشته باشد. بر خلاف روش های جایگزین ، چربی اشباع شده ، کالری کالری ، می تواند یک بهبود باشد.

به یاد داشته باشید که اصطلاح “چربی اشباع شده” یک ترکیب خاص نیست ، بلکه طیفی از فرآوری نشده از مواد مختلف است. همه آنها یکسان نیستند. اسیدهای چرب اشباع شده با زنجیره کوتاه تر ، مانند اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​، حتی مکمل های غذایی محسوب می شوند. چربی های اشباع شده با زنجیره کوتاه از نظر متابولیکی متفاوت هستند زیرا نیازی به مکانیسم انتقال کارنیتین ندارند که وارد میتوکندری شده و برای انرژی سوزانده شود.

مشکوک است که برخی از مطالعات اولیه مربوط به چربی اشباع شده متغیرهای دیگر را کنترل نکرده اند. به عنوان مثال ، گوشت قرمز دارای مقدار زیادی چربی اشباع شده است ، اما دارای آهن است که مقدار اضافی آن یک پروکسیدان است. بنابراین ، میزان چربی اشباع می تواند به طور ناعادلانه ای کثیف شود. آنها همچنین باعث ایجاد آمونیاک مانند پروتئین اضافی ، افزایش میزان انسولین ، مانند کربوهیدراتهای ساده ، یا احتمال تولید رادیکال های آزاد به اندازه چربی های اشباع نشده نیستند. بنابراین ، برخی از مقادیر چربی اشباع در رژیم غذایی ممکن است بسیار برتر از مقدار کم یا موجود نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *