آیا تخمه آفتابگردان سالم است؟ 411 بگیرید

دسته‌بندی نشده


تخمه آفتابگردان قهرمان اصلی ترکیبی از کف بیسبال و مسیرهای ناشناخته است. (ناراحت نشو کشمش.)

با این حال ، راههای بسیار خلاقانه دیگری برای لذت بردن از این دانه های خوراکی وجود دارد.

دانا الیس هونس ، دکترای ارشد تغذیه در مرکز پزشکی RR-UCLA و نویسنده یک کتاب آینده می گوید: آنها را در سالاد یا به عنوان یک دسر منجمد قرار دهید-آنها هم با غذاهای شیرین و هم با طعم خوب ترکیب می شوند. به ، “دستور العمل بقا”.

دانه های آفتابگردان را می توان در کوکتل ها مخلوط کرد ، با جو دوسر مخلوط کرد ، در پخته شده در نوشیدنی های انرژی زا ، در یک دسر اعتیادآور به نام حلوا پخته شود ، روی نان تست آووکادو بپاشید ، در یک کاسه غذای فوق العاده قرار دهید ، یا به سادگی به تنهایی بخورید.

به عبارت دیگر ، آنها کاملاً متنوع هستند. با این حال ، مانند دیگر آجیل ها و دانه ها ، این گونه هستند نه غذاهای کم کالری

بنابراین آیا تخمه آفتابگردان سالم است؟ تخم آفتابگردان چقدر مناسب برای رژیم متعادل است؟

در اینجا چیزی است که باید بدانید.

فواید تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان در یک بشقاب

آیا خوردن تخمه آفتابگردان برای شما مناسب است؟ می تواند باشد!

دانه ها مغذی هستند ، بنابراین می توانند راهی آسان برای به دست آوردن برخی از عناصر ریز و ریز مغذی مورد نیاز شما باشند.

همانطور که در مورد هر غذای دیگر ، کالری تخمه آفتابگردان می تواند به سرعت تجمع یابد ، اگر اندازه سهم را کنترل نکنید. با این حال ، گنجاندن آنها در رژیم غذایی شما دارای چندین مزیت است.

آنها نیروهای تغذیه هستند

تخمه آفتابگردان حاوی لیستی از مواد مغذی موجود در لباسشویی است.

هونس می گوید: تخمه آفتابگردان سرشار از ویتامین E ، تیامین (ویتامین B1) ، ویتامین B6 ، آهن ، مس ، سلنیوم ، منگنز و روی – ویتامین ها و عناصر کمیاب است که بدن برای سلامتی به آن نیاز دارد.

آنها آنتی اکسیدان ها را ارائه می دهند

آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین E موجود در تخمه آفتابگردان به مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک می کند ، که مطالعات نشان داده است می تواند به برخی مشکلات مزمن سلامتی کمک کند.

Quyen Vu ، متخصص تغذیه در Beachbody می گوید تخمه آفتابگردان همچنین سرشار از سلنیوم است که به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می کند.

آنها منبع چربی های سالم هستند

اگرچه تخمه آفتابگردان حاوی مقداری پروتئین با منشا گیاهی است ، اما بیشتر کالری آن از چربی های مفید برای قلب تامین می شود.

آیا دانه های آفتابگردان چاق می شوند؟

تخمه آفتابگردان مغذی در یک کاسه چوبی.

هونز خاطرنشان می کند: “اگر بیش از حد غذا بخورید برای هر چیزی وزن اضافه می کنید.”

دانه های آفتابگردان دارای کالری بالایی هستند و برخی از افراد به سختی می توانند به یک وعده – یعنی یک اونس تخمه پوست کنده یا ¼ فنجان – بچسبند.

وو می گوید: “اگر هدف شما کاهش وزن است ، نمی خواهید از تخمه آفتابگردان پرخوری کنید.”

با این حال ، تا زمانی که به قسمت ها توجه کنید ، دانه های آفتابگردان به تنهایی وزن خود را افزایش نمی دهند.

Vu توضیح می دهد: “برای به دست آوردن یک پوند از وزن بدن شما حدود 3500 کالری اضافی نیاز است” ، بنابراین فقط مطمئن شوید که بیش از حد در طول زمان افراط نکنید.

همچنین ، دانه های آفتابگردان ترکیب خاصی برای کمک به کاهش وزن ندارند ، اما می توانند یک افزودنی عالی برای رژیم متعادل باشند.

چند دانه آفتابگردان در روز باید بخورید؟

میله گرانولای خانگی با تخمه آفتابگردان

از آنجا که دانه های آفتابگردان کالری بالایی دارند ، Vu پیشنهاد می کند که برای سس سالاد یا تزئین ، مصرف روزانه دو قاشق چای خوری (یا حداکثر دو قاشق غذاخوری) دانه های جدا شده را محدود کنید.

هونس می گوید: به عنوان میان وعده ، ¼ فنجان دانه های پوست کنده “اندازه یک قسمت خوب است که قطعاً به شما کمک می کند تا سیر شوید.”

این یک اندازه استاندارد است که حدود 200 کالری را تأمین می کند.

می توانید همزمان از آن به عنوان یک میان وعده – هم ساده و هم دستور دانه دارچین افرا – لذت ببرید یا آن را در تمام طول روز میل کنید.

فقط به خاطر داشته باشید که این کالریها عمدتا از چربی هستند ، بنابراین ممکن است بخواهید آنها را در دستورالعمل استفاده کنید که تخم آفتابگردان را با پروتئین های اشباع مانند کوکتل آفتابگردان ما متعادل می کند.

اما تا زمانی که تلاش نکنید ، “آنها واقعاً می توانند بخشی از رژیم کاهش وزن باشند.”

به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد تغذیه هستید؟ به BODNutrition.com بروید و بیاموزید که چگونه با یک برنامه تغذیه طولانی مدت سالم تغذیه کنید – 2B Mindset و Portion Fix.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *