آب میوه در برابر کوکتل: سالم تر چیست؟

دسته‌بندی نشده


در مورد آب میوه ها و اسموتی ها ، کدام یک سالم تر است؟ قبل از اعلام تصمیم نهایی خود ، شاون موریسون ، MS ، RD ، LD ، مزایا و معایب هریک را به تفصیل شرح می دهد.

یکی از راحت ترین راه ها برای افزودن فواید میوه ها و سبزیجات به رژیم غذایی ، ارائه آنها به شکل نوشیدنی است. انجام این کار آسان است ، به شما امکان می دهد طعم ها را به دلخواه آزمایش کنید و می توانید آن را در سفر با خود ببرید.

دو راه برای به دست آوردن این مزایا ، فشردن آب میوه تازه یا مخلوط کردن آن در کوکتل است. اما آیا آب میوه بهتر از کوکتل است؟ و دقیقاً چقدر تفاوت دارند؟

در حالی که هر کدام مزایای سلامتی خود را دارند ، باید به چند تفاوت اساسی توجه کرد. با درک جوانب مثبت و منفی آب میوه ها و کوکتل ها ، می توانید تصمیم بگیرید که چه چیزی برای اهداف و نگرانی های شما مناسب است.

تمام جزئیات آب میوه و اسموتی ، از جمله نکاتی در مورد نحوه تهیه هر دو را بخوانید.

آب میوه پدر و پسر در آشپزخانه

معایب و مزایای فشار آب

آب میوه شامل برداشت و پردازش میوه ها و سبزیجات کامل یا پوست کنده با استفاده از مکانیسم استخراج مایع است.

این یک روش محبوب برای افزایش سریع رژیم غذایی است ، اما همچنین جزء بسیاری از رژیم های مدرن و “پاک کننده ها” است. و در حالی که ما تمیز کردن تمام آب میوه ها یا رژیم های غذایی خطرناک و مدرن را توصیه نمی کنیم ، آب میوه گیری مزایای ارزشمندی را به همراه دارد.

فواید

آب میوه ، که 100 درصد آب آن است ، توسط USDA بخشی از میوه محسوب می شود. USDA توصیه می کند که بزرگسالان روزانه دو تا سه فنجان میوه بخورند ، بنابراین آب میوه می تواند به شما در برآوردن این نیاز کمک کند.

این آب میوه سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است. این مواد مغذی برای بسیاری از عملکردهای بدن برای حفظ سلامت طولانی مدت مطلوب مهم هستند.

همچنین ، ممکن است آب میوه در مقایسه با کوکتل ها قند کمتری داشته باشد ، اما بسته به مواد تشکیل دهنده آن بسیار متفاوت است. به عنوان مثال ، آب میوه های حاوی سبزیجات برگ دار و سیب نسبت به اسموتی های میوه موز قند کمتری دارند ، حتی اگر اسموتی دارای مواد دیگری مانند کره آجیل ، دانه ها یا پودر پروتئین باشد تا متعادل تر شود.

آب میوه هایی که قند کمتری در مقایسه با کوکتل دارند این است که هنوز حاوی ویتامین ها و مواد معدنی هستند در حالی که مصرف قند را کاهش می دهند. اگر یکی از اهداف سلامتی شما کاهش یا حذف کامل قند از رژیم غذایی است ، آبمیوه ممکن است انتخاب بهتری برای شما باشد.

منهای

از آنجا که آب میوه میوه تفاله و تفاله فیبری آب را از بین می برد ، آب آن فاقد فیبر است و این یکی از مضرات آب است. فیبر یکی از خواص تغذیه ای اصلی میوه ها و سبزیجات است زیرا سیری طولانی مدت را حفظ کرده و می تواند به هضم غذا کمک کند.

عیب دیگر آب میوه این است که برخلاف کوکتل ، آب میوه نمی تواند به درستی جایگزین ظروف شود. در حالی که رژیم های غذایی یا پاک کننده های پیچیده ممکن است خلاف این را بیان کنند ، محصولات آب میوه به تنهایی کالری ، پروتئین ، کربوهیدرات یا چربی مورد نیاز بدن شما را تامین نمی کنند. در نهایت می توانید وزن خود را کاهش دهید (به دلیل کمبود کالری) ، اما این روش برای مدیریت وزن نه سالم است و نه پایدار.

در نهایت ، تجهیزات مورد نیاز برای فشردن آبمیوه می تواند گران باشد. در حالی که از نظر تئوری می توانید آب بسیاری از میوه ها و برخی سبزیجات را با دست فشار دهید ، انجام این کار بسیار غیر عملی است و راحتی این روش را نفی می کند. آب میوه گیری از حدود 50 تا 400 دلار قیمت دارد ، بنابراین ممکن است برای همه گزینه مقرون به صرفه نباشد.

یک زن اسموتی میوه را در یک لیوان پروتئین ، کربوهیدرات و چربی های سالم می ریزد

معایب و مزایای کوکتل

کوکتل ها میوه ها ، سبزیجات و سایر افزودنی های مغذی مانند شیر ، پودر پروتئین ، کره بادام زمینی و دانه ها را ترکیب می کنند.

اسموتی ها انواع مختلفی دارند. برخی (درست به نام آنها) صاف و کرمی هستند. برخی دیگر می توانند یخی یا آبکی و همچنین شیرین یا “خاکی” با مقدار زیادی سبزیجات باشند. همچنین می توانید کاسه های صاف را در خانه درست کنید یا از قبل بسته بندی شده بخرید.

فواید

دو مزیت اصلی کوکتل ها تنوع و توانایی آنها در داشتن رژیم غذایی متعادل است.

با اسموتی ها می توانید به راحتی پروتئین و چربی های سالم را برای افزایش سیری اضافه کنید. استفاده از مغز میوه یا سبزیجات فیبر را نیز حفظ می کند ، بنابراین شما مدت بیشتری سیر می مانید. با ترکیب مناسب مواد ، کوکتل می تواند دلچسب باشد و حتی می تواند جایگزین یک وعده غذایی شود. (در مقابل ، آب میوه در واقع است برمی دارد ارزش غذایی خاصی در طول آماده سازی ، یعنی فیبر.)

علاوه بر این ، کوکتل ها نسبتاً ارزان هستند و به راحتی قابل تهیه هستند. حتی می توانید شیر آب یا غذاساز در خانه داشته باشید. در غیر این صورت ، شیرهای ارزان قیمت بسیاری وجود دارد که می توانید به صورت آنلاین یا در فروشگاه ها خریداری کنید.

منهای

وقتی نوبت به مخلوط کردن کوکتل ها می رسد ، مواد تشکیل دهنده می توانند ارزش غذایی خود را ایجاد کرده یا بشکنند. متأسفانه ، بسیاری از دستور العمل های کوکتل تقریباً به اندازه نوشابه حاوی قند هستند.

تعادل کلید اصلی تهیه یک کوکتل سالم است – خواه میان وعده باشد یا جایگزین غذا. ما بعداً نکات خاصی در مورد نحوه انجام این کار ارائه می دهیم. فعلا کوکتل ها را به خاطر بسپارید ممکن است تا زمانی که حاوی کربوهیدرات ، پروتئین و چربی های سالم باشند ، سالم بمانید.

یکی دیگر از معایب کوکتل ها این است که می توانند آزمایش انجام دهند. گاهی اوقات یک کوکتل خوشمزه می تواند کمی قهوه ای یا خاکستری به نظر برسد و وقتی آن را می نوشید حتی می تواند تغییر رنگ دهد. هر کوکتلی که درست کنید ارزش اینستاگرام را ندارد ، اما خوب است! از این گذشته ، ظاهر یک کوکتل فواید سلامتی آن را تعیین نمی کند.

اما اگر ظاهر شما را آزار می دهد ، فقط مجموعه دستور غذا را جمع کنید و بچرخانید. جمع آوری انواع مختلفی از دستور العمل های کوکتل مورد علاقه شما نیز با دریافت مواد مغذی بیشتر برای شما مفید خواهد بود.

یک زن کوکتل با سبزیجات می نوشد ، که سالم تر از فشردن آب میوه است

آب میوه در مقابل کوکتل: کدام سالم تر است؟

همانطور که در بالا دیدیم ، آب میوه و کوکتل فوایدی دارد. بهترین انتخاب برای شما بستگی به اهداف سلامتی شما دارد. با این حال ، به عنوان یک متخصص تغذیه ، من فکر می کنم کوکتل از آب میوه سالم تر است.

من این را می گویم زیرا خوردن تنقلات و وعده های غذایی متعادل ضروری است. این که آیا سعی می کنید وزن خود را کنترل کنید یا فقط محصولات بیشتری در رژیم غذایی روزانه خود بخواهید ، کوکتل ها معمولاً برتر هستند زیرا:

  • کوکتل حاوی فیبر است که در آب میوه کم است
  • کوکتل ها پرتر هستند
  • بهترین دستور العمل های کوکتل دارای تعادل سالم پروتئین ، کربوهیدرات و چربی های سالم است

باز هم ، آب میوه هنوز دارای مزایای سلامتی است ، بنابراین من توصیه نمی کنم که آب آن را به طور کامل قطع کنید. در عوض ، من توصیه می کنم آنها را با رژیم غذایی متعادل بخورید تا سیری را تشویق کرده و مواد مغذی آنها را به طور م absorbثرتری جذب کند.

با این حال ، من نوشیدن آب میوه را به عنوان جایگزین غذایی برای کاهش وزن توصیه نمی کنم. به هر حال ، خوردن رژیم غذایی متعادل می تواند برای حفظ وزن سالم ، کمبود کالری ایجاد کند.

طرز تهیه بهترین کوکتل و آب میوه

در اینجا نکاتی برای استفاده بیشتر از هر دو نوع مخلوط ارائه شده است.

نکات آب میوه

  • قبل از استفاده از آب میوه از سبزیجات و میوه های تازه استفاده کنید.
  • زنجبیل تازه یا زردچوبه را برای افزایش اثر ضدالتهابی به آن اضافه کنید.
  • سبزیجاتی مانند کلم ، سوئیس ، هویج و چغندر را به آب میوه خود اضافه کنید. اگرچه ممکن است به اندازه آب میوه خالص خوشمزه به نظر نرسند ، اما بسیاری از مواد مغذی ضروری را که برخی میوه ها فاقد آن هستند ، ارائه می دهند.
  • با نوشیدن فقط بخشهای کوچک در یک زمان ، به میزان قند توجه کنید. به عنوان مثال ، هشت اونس 100 درصد آب میوه معادل یک وعده میوه است. اکثر بزرگسالان حداقل به دو فنجان میوه در روز احتیاج دارند که بیش از نیمی از آن نباید از آب میوه تهیه شود.

نکات اسموتی

  • ترکیب خود را با افزودن مقدار زیادی پروتئین افزایش دهید – به کره مغز ، دانه ها ، شیر یا شیر گیاهی ، اسپیرولینا و پودر پروتئین فکر کنید.
  • مطمئن شوید اسموتی های شما سرشار از چربی های سالم مانند آووکادو ، ماست یونانی ، روغن نارگیل / تراشه ، دانه های چیا و دانه های کتان آسیاب شده است.
  • محصولات تازه را فریز کنید تا بتوانید در آینده از آنها استفاده کنید. سبزیجات یخ زده ، موز و آناناس بافت فوق العاده ای ایجاد می کنند.

انسان از میوه ها و سبزیجات خام یک کوکتل درست می کند

نکته

بسیاری از مردم میوه و سبزیجات کافی نمی خورند ، بنابراین مایعات یک راه مناسب برای بهبود رژیم غذایی شما است. با این حال ، آبمیوه ها و کوکتل ها مزایا و معایبی دارند ، بنابراین مهم است که بدانید چگونه آنها را تا حد ممکن سالم کنید.

اگر می خواهید بدون تغییر وعده غذایی به سرعت مقدار مواد مغذی خود را افزایش دهید ، نوشیدن آب میوه با رژیم متعادل انتخاب خوبی است. با این حال ، اگر چیزی کاملتر می خواهید که بتواند مدیریت وزن سالم را نیز ارتقا دهد ، کوکتل ممکن است بهترین انتخاب شما باشد.

در حالی که کوکتل ها و آب میوه ها حاوی مواد مغذی حیاتی هستند ، کوکتل ها به طور کلی بهتر هستند زیرا ترکیبی متعادل از درشت مغذی ها را شامل می شوند.

در مجموع ، شما می توانید با افزایش میزان مصرف محصولات خود ، با استفاده از نکات و ملاحظاتی که در بالا مورد بحث قرار گرفت ، سلامت و طول عمر بیشتری را ارتقا دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *